Her müşteri aynı değildir. Bazı müşterileriniz sizden 10 yıl
boyunca her sene araba alırken, bazıları sadece bir kez almıştır. Bir kurumsal
müşteriniz servise yılda 100 araç gönderirken, diğer bir müşteriniz sadece 2
araç göndermiştir. Her müşteriye aynı davranırsanız zamanınızı ortalama gelir
için harcarsınız. Müşterileriniz aynı değildir. Aslında her müşteriniz birbirinden
farklıdır ve farklı muameleyi hak eder. Temel nezaket ve içten davranışı her
müşteriye karşı sergilemelisiniz fakat gelir getiren sürekli müşteri
memnuniyeti sağlamak istiyorsanız büyük müşterilerinize özel davranmalı ve bunu
onlara hissettirmelisiniz. Büyük müşteri kavramı müşterilerinizin yapısı ile
ilişkilidir. Çoğunlukla perakende satış yapıyorsanız en önemli müşterileriniz
kümülatif olarak en çok araç sattığınız ve satacağınız müşterileriniz ile
periyodik bakımlarda sürekli sizi tercih eden müşterilerinizdir. Dikkat
ederseniz sadece sattığınız demiyorum çünkü müşterileriniz içinden bir kuruluş
sadece bir araç dahi almış olsa, eğer bu kuruluşun satınalma potansiyeli
yüksekse, bu kuruluş da sizin büyük müşterinizdir. Ama potansiyel olarak. Onu
da diğer büyük müşterileriniz gibi izlemeli ve B pozisyonundan A pozisyonuna
yani sadık müşteri pozisyonuna geçmesini sağlamalısınız. Büyük müşterileriler
özel bir birimde izlemeli ve bunun için özel eğitilmiş ve donatılmış personel
sağlamalısınız. Bu müşterileriniz öncelikli müşterilerdir. Büyük müşteriler
servislerden öncelikli olarak faydalanmak, özel indirimler almak, özel
lansmanlara davet edilmek, fabrika gezilerine katılmaları sağlanmak gibi özel
hizmetler aldıkları ölçüde hem sürekli bir gelir sağlayacak hem de sürekli
reklamınızı yapacaklardır.
0 yorum: