YAZILAR

6 Mayıs 2013 Pazartesi

PAZARLAMANIN BİR PARÇASI OLARAK HALKLA İLİŞKİLER: TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ ÖNEMİ

by karamanni  |  in add at  09:44:00

Özet
Tüketici davranışlarının incelenmesi bir organizasyonun yönünü belirleyen en önemli faktörlerden biridir. Pazarlama, tüketici beklentileri doğrultusunda ürünün geliştirilip fiyatlandırılması, tutundurulması ve tüketiciye dağıtılması işlemidir. Halkla İlişkiler organizasyonun gelişmesinde ve halktan beklenen kabulün gerçekleşmesinde önemlidir.

Tüketici davranışlarının anlaşılması, organizasyon için gerekli düzenlemelerin yapılmasını sağlar. Bu düzenlemelerin tümü işletmenin objektifini yakalamasında, kar ve imaj sağlamasında esastır. Organizasyonun hedeflerini belirleyip, bu hedeflere ulaşması tüketici davranışlarının incelenmesiyle gerçekleşir. Organizasyonun geleceğinin belirleyicisi olan tüketicinin, rekabet ortamında beklentileri değerlendirilerek hareket edilmelidir. Burada halkla ilişkiler etkili olmaktadır. Bu doğrultuda pazarlama ve halkla ilişkiler arasındaki bağ, tüketici davranışlarının incelenip değerlendirilmesiyle ortaya konulmaya çalışılacaktır.

0 yorum:

Proudly Powered by Blogger.