Özet
“Müşteri Sadakati Sağlamada Araçsal Bir Yöntem Olarak Şikayet Yönetimi” konulu tez çalışmasında, müşteri sadakati kavramı, müşteri kazanma ve elde tutma, müşteri sadakatini etkileyen etmenler, müşteri sadakatinin ekonomik değeri ve müşteri sadakati sağlamada benimsenen uygulamalardan biri olan şikayet yönetimi kavramı ile müşteri sadakati sağlamada şikayet yönetimi konuları ele alınmıştır. Müşteri sadakati, müşterilerin alışveriş yaptıkları sektördeki toplam harcama kapasitesinin büyük çoğunluğunu aynı iş yerinden yapmasıdır. Müşteri sadakati müşteri tatmini sağlanmasıyla başlar. Müşteri tatmininin sağlanabilmesi için; ürünün performansının, güvenilirliğinin, dayanıklılığının, esnekliğinin, pratikliğinin, ekonomikliğinin, çevre ve insan sağlığına duyarlılığının yanında ve bu unsurlara ek olarak müşteri ilişkilerinin, müşteriye sunulan hizmetin de göz ardı edilmemesi gereklidir.
Şirketler açısından müşteri kazanma ve elde tutma kadar önemli olan bir konu da; müşterinin verilen hizmet ya da yaşanan olaylarda şirketlerin müşteri açısından olaya müdahale etmemek gibi sebeplerle müşterini kaybetmeleridir. Bu sebeple salt müşteri kazanma ve elde tutma için çalışmalar yapılmamalı bunun yanında mutlu olmayan, tatminsizlik duyan müşteriler için ayrıca çalışmalar yapılmalı ve şirketin tüm birimleri tarafından bu tutum benimsenmelidir. Bu durumda mutsuz ve tatminsizlik duyan müşterilerde ileride sadık müşteri olabilme olasılıkları yüksek olan müşteriler olacaklardır. Tatmin olmayan müşterilerin davranışının ve bu davranışı etkileyen faktörlerin belirlenmesi önemlidir. Çünkü; tatmin olmayan müşterilerin firmaya tekrar bağlanabilmeleri için harcanacak çaba, yeni müşteri kazanmaya göre daha az çaba ve maliyet gerektirmektedir. Şikayet yönetimi; mutsuz olan, tatmin olmayan veya şirket ile ilgili olumsuz tecrübeler yaşayan müşterilerin tekrar firmaya kazandırılması ve ayrıca şirkete olumlu imaj sağlayarak yeni müşteriler kazandırılmasına olanak vermesi açısından önemlidir.
Şikayet en yalın tanımıyla beklentilerin karşılanmamış olduğunun ifade edilmesidir. Bunun yanında belki de daha önemlisi; firmalar açısından ürünündeki ya da hizmetindeki kusuru düzelterek mutsuz bir müşterinin hoşnutsuzluğunu gidermek için bir fırsattır. Müşteri şikayetleri kuruluşlara ürün ve hizmetlerini nasıl geliştireceklerini gösterir ve böylece pazar paylarını korumalarına yardımcı olur. Bir müşteriden gelen
şikayet doğru analiz edildiğinde ve şikayete sebep olan sorun çözüldüğünde aynı durum ile ilgili ileride şikayet gelmesi engellenmiş olacaktır. Bu açıdan ele alınan şikayetler, firmalar için bir sorun değil daha iyi hizmet vermek için birer fırsattır. Ayrıca etkin şikayet yönetimi stratejileri, firmaların müşterilerinin gözünde tekrar güvenilir olmalarını sağlar. Şirketler şikayet yönetimine ilişkin çözüm stratejileri geliştirirken anlık çözümler yerine o konuyla ilgili daha sonra gelebilecek şikayetleri de engelleyecek çözüm önerileri içeren stratejiler geliştirmelidir. Unutulmaması gereken ikinci bir nokta ise; şikayette bulunulmasını kolaylaştırıcı kanallar olması sağlanmalıdır. Şikayetlerin etkin bir biçimde ele alınması, müşteri ile ilgilenilmesi, etkin bir şikayet yönetimi stratejisi uygulanması müşteri sadakatini sağlayacak ve bu da uzun dönemde şirketlerin karlılığının artmasında etkili olacaktır.
YAZILAR
-
▼
2013
(
295
)
-
▼
Mayıs
(
67
)
- Müşteri Memnuniyeti ile Çalışanların Performansı A...
- Müşterinin Büyüğü Küçüğü
- Memnuniyet Araştırmaları
- Müşteri Memnuniyetinde Algılama ve Davranış
- Olumlu Bir Müşteri Deneyimi
- Müşteri memnuniyetinde “bütünsellik”
- Olumsuz Bir Müşteri Deneyimi
- Alışveriş yaptığı yeri terkeden müşterinin maliyet...
- Müşteri memnuniyetinin neresindeyiz?
- NEDEN TS ISO 10002?
- Tüketici Memnuniyeti Analizi ve Gıda (Fast-Food) S...
- Tüketici Memnuniyeti İçin Parkede Kalite Kriterleri
- TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE SO...
- KİŞİSEL FAKTÖRLERİN TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞLA...
- TÜKETİCİNİN TATMİNİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ...
- Kurumsal Danışmanlık Hizmetlerinde Kalite ve Servq...
- ALGILANAN HİZMET KALİTESİ, MÜŞTERİ DEĞERİ VE MÜŞT...
- PAZARLAMANIN BİR PARÇASI OLARAK HALKLA İLİŞKİLER: ...
- Otel İşletmelerinde Müşteri Şikayetleri ve Şikayet...
- HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜLEBİLİR Mİ?
- Kıyaslama Düzeyinin Şikayet Telafisinin Algılanan ...
- MÜŞTERİ SADAKATİ SAĞLAMADA ARAÇSAL BİR YÖNTEM OLAR...
- KULAKTAN KULAĞA İLETİŞİM: ALIŞVERİŞ MERKEZİ MÜŞTER...
- Kamu Kurumlarında Bir Halkla İlişkiler Çalışması O...
- Kamu Örgütlerinde Halka İlişkiler Yolu İle Hizmet ...
- HİZMET KALİTESİ ALGILAMALARININ MÜŞTERİ BAĞLILIĞIN...
- Hizmet Pazarlamasında Müşteri Memnuniyeti ve Ulaşt...
- TURİZM SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE B...
- Hizmet Hatasının Telafisi ve Müşteri Tatmini Üzeri...
- Halkla İlişkilerde Hizmet Kalitesinin Arttırılması
- Lokantacılık Sektöründe Müşteri Şikayetleri Açısın...
- Fonksiyonel Olmayan Tüketici Davranışlarının Kavra...
- ISO 10002 Müşteri Şikayet Yönetimi Standardı Kıya...
- Üniversite Kütüphanelerinde Yürütülen Halkla İlişk...
- Turizm Sektöründe Tüketicilerin Şikayetlerini Bild...
- TÜKETİCİLERİN ŞİKAYET DÜŞÜNCESİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
- Şikayetlerin Kısıtlayıcı Faktörleri: Turistlerin B...
- MÜŞTERİ ŞİKÂYETLERİ YÖNETİMİ
- OTEL İŞLETMELERİNDE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ VE ŞİKAYET...
- Müşterilerin Kurumsal İmaj Algısının Müşteri Bağlı...
- MÜŞTERİ SADÂKATİNİN KAZANILMASINDAVERİTABANLI PAZA...
- MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ARTIRMA ARACI OLARAK HALKLA ...
- MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜM MODELİ
- Müşteri ilişkileri Yönetimi’nde Çağrı Merkezlerini...
- Müşteri Şikayetlerinin Yönetilmesi: Otel İşletmesi...
- Lisrel ile Yapısal Eşitlik Modelleri: Tüketici Şik...
- KULAKTAN KULAĞA İLETİŞİM: ALIŞVERİŞ MERKEZİ MÜŞTER...
- Kıyaslama Düzeyinin Şikayet Telafisinin Algılanan ...
- Bankacılıkta Halkla İlişkiler ve Müşteri İlişkileri
- Örgütsel Öğrenme, Personel Güçlendirme ve Takım Pe...
- Parekendecilik Sektöründe Müşteri Memnuniyet Düzey...
- Şikâyet Yönetim Süreci Sonrası Memnuniyeti Etkiley...
- Müşteri Şikayet Yönetiminin Müşteri Bakış Açısı İl...
- İşletmelerde Müşteri Hizmet ve Müşteri Memnuniyeti...
- ALGILANAN ADALET KAVRAMI PERSPEKTİFİNDE ETKİN ŞİKA...
- Müşteri memnuniyet indeks modelinde yapay sinir ağ...
- MÜŞTERİ SADAKATİNİN SAĞLANMASINDA MÜŞTERİ İLİŞKİLE...
- CRM ve Ulaşım Sektöründe Bir Uygulama İşletme Çalı...
- ULUSAL MÜŞTERİ MEMNUNİYET İNDEKSLERİ
- HUKUK UYUŞMAZLIKLARINDA ARABULUCULUK KANUNU YÖNETM...
- HUKUK UYUŞMAZLIKLARINDA ARABULUCULUK KANUNU
- Müşteri odaklı satış ve pazarlama
- Toplam kalite yönetimi ve liderlik
- Toplam Kalite Yönetiminde beş temel unsur
- TÜRKİYE’DE KALİTE ALGILAMASI VE MÜŞTERİ ODAKLILIK
- Toplam Kalite Yönetiminde Müşteri Memnuniyeti
- KALİTENİN TANIMI VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
-
▼
Mayıs
(
67
)
6 Mayıs 2013 Pazartesi
MÜŞTERİ SADAKATİ SAĞLAMADA ARAÇSAL BİR YÖNTEM OLARAK ŞİKAYET YÖNETİMİ
by karamanni | 
in add
at 09:40:00
Proudly Powered by Blogger.
0 yorum: