Kurumsal şirketlerde, şikayet
yönetimine verilen önem giderek artıyor, hatta şikayet yönetimi için ayrı bir
ekip kuran şirketler bile var. Fakat büyük çoğunluk halen şikayetleri dikkate
almıyor, cevapsız bırakıyor. Böyle olunca sorun kulaktan kulağa büyüyerek devam
ediyor. 850 üyesine şikayet yönetimi danışmanlığı veren Şikayetvar’ın kurucusu
Dr. Ömer Deveci, fırsat siteleri, bankalar ve GSM operatörlerinin en yoğun
şikayet alan sektörler olduğunu söylüyor.
Sikayetvar.com sitesi 650 bin
üyesi, 50 bin günlük tekil ziyaretçi sayısı ile yılda 280 bin şikayet
yayınlıyor. 10. yılında 1 milyon şikayet sayısına ulaşan Şikayetvar, aralarında
Türk Telekom, Turkcell, Arçelik, Bosch, Renault, Citroen, Özdilek, Yapı Kredi,
İş Bankası, Finansbank, ING Bank ve Vakko gibi firmaların bulunduğu 850 üyesine
şikayet yönetimi danışmanlığı veriyor.
Şikayet yönetimi mevcut
işleyişte kurumsal iletişim, pazarlama ve müşteri ilişkileri departmanlarının
sorumluluğunda. Ancak bu konuya daha çok önem veren firmalar son yıllarda bu iş
için ayrı bir personel bulundurmaya, departman kurmaya başladı.
Son yıllarda şikayet yönetimine
verilen önemin pazarlamanın bile önüne geçtiğini söyleyen Şikayetvar’ın
kurucusu Dr. Ömer Deveci, ancak çoğu firmanın bunun öneminin hala farkında
olmadığını, cevaplandırılmayan, dikkate alınmayan pek çok şikayet olduğunu
söylüyor: “Böyle olunca sorun kulaktan kulağa büyüyerek devam ediyor. Oysa
şikayet yönetimi bir yönetici için olmazsa olmaz bir yol gösterici. Yapılan en
büyük hata şikayeti görmezden gelmek hiçbir şekilde dikkate almamak. Her
şikayetçinin yaşadığı sorun farklı ve özel olabiliyor. Ancak çoğu zaman
firmalardan sorunu çözmeye yönelik değil de sırf cevap vermiş olmak için
yazılan standart cevaplar, şikayetçilerimiz tarafından tepki ile karşılanıyor.
Sık yapılan bir diğer hata ise şikayetçi ile polemiğe girmek” diyor.
Şirketlere danışmanlığı Dr. Ömer
Deveci ile hukuk, müşteri ilişkileri ve şikayet yönetimi konularında uzman 15
kişilik bir ekip veriyor. Ayrıca bu konuda çeşitli üniversitelerden
akademisyenlerle de işbirliği yapılıyor. Öncelikle firmalar bünyesinde şikayet yönetimini
gerçekleştirecek personele yönelik 2 günlük sistemi ve şikayetleri nasıl
yöneteceklerini anlatan bir eğitim veriliyor. Firma, hakkında yazılan
mesajlardan anında haberdar ediliyor ve şikayetlerin vakit kaybedilmeden
cevaplandırılmasını sağlamak için sürekli iletişim halinde bulunuluyor.
Peki başarılı bir şikayet yönetimi nasıl yapılır? Dr. Deveci şirketlere
şu önerilerde bulunuyor:
• Şikayet çözmede hızlı ve
istekli olun,
• Müşteri memnuniyetinizi
sorgulayın ve ölçün,
• Hizmet alıcılara, her şartta
gerekli gördükleri şikayetleri iletebilmeleri için yol ve kolaylık gösterin,
• Sadece yapabileceklerinizi söz
verin,
• Şikayeti yönetme konusunda
elemanlarınıza yeterince yetki ve esneklik verin, mümkünse bunun için ayrı bir
eleman bulundurun,
• Şikayet yönetimini önemseyin
ve bu konuda elemanlarınıza eğitim verin,
• Sıfır şikayet hedefini
pazarlama stratejilerinize mutlaka ekleyin,
• Ve mutlaka yapılan bütün
şikayetleri analiz edin.
Fırsat siteleri, bankalar ve GSM şirketleri ilk 3’te
Şikayetvar’a en fazla gelen
şikayetler e-ticaret siteleri ile alakalıymış. Dr. Ömer Deveci, “Yakın zamanda
bankerzedeler gibi fırsatzedeler çıkacak ortaya. Gelen şikayetlerden
çıkardığımız sonuca göre; fırsat siteleri hakkında bir an önce gerekli
tedbirler alınmalı. Bu konuda bir standart getirilebilmesi için önümüzdeki
günlerde e-ticaret sektör paydaşlarını bir araya getirecek girişimler
planlıyoruz” diyor.
Bankacılık sektöründe ise iki
konu başlığı öne çıkıyormış. Bunlar; yıllık kart aidatı ve hesap işletim ücreti
şikayetleri. Bu konular şikayetlerin yüzde 35’ini oluşturuyor. Çok şikayet alan
bir diğer sektör de GSM sektörü. Dr. Deveci, “Tarifelerin çok karmaşık olması
hem mağduriyet doğruyor hem de mağduriyetlere zemin hazırlıyor. Tüketicinin
kafası gittikçe karışmaya başlıyor. Biran önce sadeleştirilmesi ve tüketiciler
tarafından daha anlaşılır tarifeler geliştirilmesi gerekiyor” diyor.
Kaynak: http://www.myfikirler.com/sirketlerde-sikayet-yonetimine-verilen-onem.html
Kaynak: http://www.myfikirler.com/sirketlerde-sikayet-yonetimine-verilen-onem.html
0 yorum: