Reklamda kitle iletişim araçları hedef kitleyi
etkilemek için kullanılmaktadır. Ürün, hizmet ya da kuruluşun kendisini
tanıtmasına yardımcı olan reklamlar, gazete, dergi, radyo, billboardlarda yer
alabilmektedir. Sponsorluk da reklamların yer aldığı, reklamın kullanıldığı
kitle iletişim araçlarından faydalanır. Fakat sponsoruğun reklam içeriği gibi
önceden kontrol edilmiş mesajlara ihtiyacı yoktur, sadece belirli bir hedef
kitleye mesajları veya vermek istediği imajı yansıtır. Bu işlemi de reklamın
kullandığı kitle iletişim araçları ile yerine getirir.
Sponsorluk
faaliyetleri ayrıca reklamda da konu olabilir. Örneğin sponsorluğu yapılan
tanınmış, ünlü kişilerin radyo-televizyonda sunucu olarak görünmeleri ya da
sponsorluğu yapılan ünlü kişinin bir ürün, hizmet ya da kuruluşu tanıtmak için
yapılan reklamlarda yer alması buna örmek olabilmektedir.
Göz
önünde bulundurulması gereken bir husus da, reklamın yapılan anlaşmalarla kitle
iletişim araçlarında yer alması garanti iken, sponsorlukta böyle bir garantinin
olmamasıdır. Sponsorluğun kitle iletişim araçlarında yer alması, bu araçlarla
olan ilişkilere ve sponsorluğun önemine bağlıdır.
www.anadolu.edu.tr
0 yorum: