Medyanın uzun süredir ilk gündem maddesi
yeni medya düzeni… Herkes gelecekte medyanın nasıl ve ne şekilde
konumlanacağını, yazılı basının ömrünü ve TV’lerin gelecekte nasıl varolacağını
ön görmeye çalışıyor. Tahminler farklı. Kitap satışlarındaki düşüşü örnek
gösteren bazı çevreler yazılı basın için karamsar bir tablo çiziyor. Kötümser
olanlar 5-10 yıl, daha romantik olanlar ise 20 yıl sonra gazetelerin
olmayacağına hükmediyor.
Reklamcılar ise uzun vadede nasıl bir
strateji belirleyeceklerinin derdinde. Çünkü yazılı basın mecrasını ileride
kaybedecek olan reklamcı ve reklamverenler son araştırmalar sonrası TV’lerden de
umutsuz. Çünkü izleyici reklam kuşaklarında kendilerine dayatılan ürün
reklamlarından pek hoşnut değil. İzlenme oranlarına bakıldığında reklam kuşağı
demek; ekran başındakiler için çoğu zaman tuvalet molası ya da çay kahve servisi
için kendilerine verilmiş bir fırsat demek.
Ve gelelim herkesin gözünü diktiği asıl
mecra olan internete. İnternet sektörü her yıl reklam pastasından aldığı payı
hızla artırıyor. İleride daha da artıracağı ve bu alanda neredeyse rakipsiz
olacağı kesin. Ama şimdi de soru şu: İyi ama internete reklam vermek çözüm mü?
Çünkü sanal alem dipsiz bir kuyu gibi. Nereye, nasıl reklam vereceksiniz ve
hedef kitlenize nasıl ulaşacaksınız. Sanal aleme reklam verdiğinizi varsayalım,
PR çalışmalarınızı sanal alemde nasıl uygulayacaksınız.
Tüm bu gelişmelerden sonra çıkarılan sonuç
şu: En iyisi ve etkili reklam yolu yine internet. Reklamcıların ve PR
şirketlerinin yeni gözdesi ise sanal alemde faal olan ünlüler ile toplumu ya da
bireyleri etkileme gücüne sahip trendsetter’lar. Artık moda ünlü ya da ünlümsü
bu isimlerle gizli anlaşmalar yapmak.
Amaç, bu isimlerin belli etmeden anlaşmalı
oldukları şirketlerin tanıtımını yapması. Şimdiden pek çok ünlü isimle
anlaşmalar yapılmış durumda. Dev şirketler bir süredir sıkı takip edilen
blogger’larla dirsek temasında. Gelecek dönemin reklam ve tanıtım stratejisi
şimdilik bu gibi görünüyor. Bakalım ilerleyen günler neler getirecek, hep
birlikte göreceğiz.
0 yorum: