İşletmelerde çalışan kişilerin hedefi, ortaya çıkarılan ürün ya da
hizmeti kullanan kişilerin güven ve memnuniyetini sağlamaya yönelik çalışırlar.
Bu nedenle hedef kitlede oluşacak imaj için yapılan çalışmaların tesadüfi
değil, etkin halkla ilişkiler faaliyetleri ile bilinçli olarak yapılması
gerekir. Bunun için yapılan halkla ilişkiler faaliyetlerinin yürütülmesinde
fırsat yaratmaya yönelik olarak proaktif ya da tepkisel olarak reaktif bir yol
izlenebilir. Kurumların çevresindeki insanlarda oluşacak imajın tesadüflere
bırakılmaması, bilinçli biçimde oluşturulması, halkla ilişkilerin en önemli
görevlerinden biridir.
Bir kurumun iletişiminin sürekliliği ve planlı olmasının
gerekliliği nedeniyle proaktif iletişimin, beklenmeyen olaylarla başa çıkabilme
becerisinin geliştirilmesi için ise reaktif iletişimin gücünden
yararlanılmalıdır. Bu bağlamda bir kurumun sorun çözmekten çok fırsat yaratmaya
yönelik olan çabaları proaktif halkla ilişkiler, karşı karşıya kaldığı
olumsuzluklara karşı geliştirdiği halkla ilişkiler çabaları ise, reaktif halkla
ilişkiler olarak tanımlanmaktadır.
Proaktif iletişimin öngörme özelliği zaten halkla ilişkilerin
stratejik ve planlı olma özelliği ile örtüşmektedir. Bu yaklaşım iletişimcileri
kuruluşun hedef ve önceliklerini bilmenin zorunluluğunu hissettirirken, tepe
yönetimin desteğini almaları konusunada katkıda bulunmaktadır. Proaktif
iletişimin yönetime sağladığı avantajlardan bazıları şunlardır; Proaktif
iletişim, neyin ters gittiğini ya da bir şeyin neden yapıldığını açıklamak
yerine, önceden planlanmış bir sürecin uygulanmasıdır. Ancak proaktif İletişimci
her zaman sürprizler, krizler ve beklenmedik olaylarla karşılaşılabileceği
gerçeğinden hareketle reaktif iletişimin önemini göz ardı etmemelidir.
0 yorum: