Ele alındığı farklı bilim alanlarındaki değerlendirmelerin bir
sonucu itibar kavramı ile ilgili olarak farklı tanımlamalar bulunmaktadır. Türk
Dil Kurumu tarafından yayınlanan Türkçe Sözlük’te itibar kavramı “Arapça bir
kelime olup saygı görme, değerli ve güvenilir olma durumu, saygınlık ve prestij
anlamında kullanılmaktadır.” şeklinde açıklanmıştır. Genel olarak itibar ile
ilgili yapılan tanımlara bakıldığında, tüm tanımların ortak noktasında,
itibarın kurumların bilinçli ya da bilinçsiz şekilde tüm paydaşları ile
yürüttükleri iletişim çalışmaları sonucunda ortaya çıktığı görülmüştür.
Dolayısı ile kurumsal itibar, en genel ifadesi ile kurumlar tarafından
paydaşları ile yürüttükleri bilinçli ve planlı şekilde oluşturulan iletişim
çalışmaları sonucunda ortaya çıkan, güvene, duygusal bağlılığa, sadakate, iyi
niyete, sevgi ve saygıya dayanan bir kavramdır. Diğer bir tanıma göre kurumsal
itibar, müşteriler, rakipler, kreditörler, endüstri analistleri ve diğer
insanların işletmeyi algılayış biçimidir. Daha açık bir tanımla kurumsal
itibar, işletmenin yönetim kapasitesi, stratejileri, finansal durumu, sosyal ve
toplumsal sorumlulukları, uzun dönem yatırımlarının değeri, rekabetteki
etikliği, gelişme düzeyi, personelinin kalitesi, nitelikli iş göreni çekme
becerisi gibi konularda insanlar tarafından nasıl algılandığını belirlemektedir
ve bu kriterlerle ölçülmektedir.
www.anadolu.edu.tr
0 yorum: