Tıpkı
insanların olduğu gibi, kurumların da, kendilerini diğerlerinden farklı kılan
bir kimlikleri, karakterleri, fazilet ve hasletleri vardır. Bu görüşler,
kimliklerin sadece insanlara özgü olmadığını, toplumsal hayatın içinde çeşitli
roller üstlenmiş olan çeşitli örgüt, kurum veya kuruluşların da kendilerine
özgü bir kimlik taşıdıklarını ortaya koymaktadır (Bakan 2005). Kimlik,
“herhangi bir nesneyi belirlemeye yarayan, onu türdeşlerinden ayıran
özelliklerin bütünüdür”. Kimliği olmayan firma da müşteri gözünde yok demektir.
Bir kurumun kendisini temsil etme biçimlerinin bütünü, o kurumun kimligini oluşturur.
“Kurumun kendisini temsil ederken nasıl algılanacagına yön veren aktivitelerin
bütünü” ise kurumsal kimlik süreci olarak tanımlanmaktadır. Kurumsal kimliğin
öncelikli olarak dışa yansıyan yüzü amblem, logo, kartvizit, mektup kağıdı vb.
unsurlardır. Fakat, bir kurumsal kimliğe sahip olabilmek için bunlardan da
önce, kurum olmak gereklidir (Öztürk 2006).
Yukarıda da görüldüğü gibi bir
örgütün bütün maddi ve manevi unsurlarının ifade biçimi kurumun kimliğini
oluşturmaktadır. Maddi varlıklardan, manevi varlıklara kadar var olan her şeyin
ifadesi o kurumun var olma, kendini ifade etme biçimidir (Bulut 2003).
Kurum Kimliğini Oluşturan Unsurlar
1- Kurum felsefesi
2- Kurumsal davranış
3- Kurumsal görünüm
4- Kurumsal iletişim
5- Kurumsal kalite
Neslihan DERİN- Erkan T. DEMİREL
0 yorum: