İletişim bazen duymak, bazen görmek,
bazen de dokunmaktır. İletişimin en kısa tanımı “bir kişinin bir bilgiyi
anlaşılır bir biçimde başkalarına aktarmasıdır”. İletişim kişilerin amaçsız
etkileşimleri olmaktan ziyade bir etki oluşturmaya veya davranış nedeni olmaya
dönük bilginin bir kişiden başka bir kişiye bilinçli olarak aktarılmasıdır
(Küçük 2005). İletişim belli bir bağlamda, belirli bir fiziki ortamda ve sosyal
ilişkiler ağı içinde gerçekleşir. Bağlam, etkileşim sürecine katılan insanların
iletişim davranışlarını belirler. Duruş, oturuş, kullanılan dil, konuşma üslubu
vb. bütün iletişim bileşenleri, sürecin gerçekleştiği bağlama göre değişir
(Susar 2005).
Kurumsal iletişim, işletmenin işleyişini sağlamak ve
işletmeyi hedeflerine ulaştırmak amacıyla, gerek işletmeyi oluşturan çeşitli
bölüm ve öğeler gerekse çevresi arasında girişilen devamlı bilgi ve düşünce alışverişine
veya bölümler arasında gerekli ilişkilerin kurulmasına olanak tanıyan toplumsal
bir süreçtir (Küçük 2005). Kurumsal iletişim, kurum kimliğinin çerçevesinin
çizilmesinde önemli bir rol üstlenmektedir. (Ran 2007). Kurumun yaptığı her şey
ve söylediği her söz “iletişim” olarak değerlendirilmekte, kurumsal kimlik ve
kurum imajı arasındaki hassas bağı etkilemektedir (Gemlik 2007). Kurumlar,
iletişim kurmadan faaliyetlerini yerine getiremezler. Örgüt çalışanları
birbirlerinin ihtiyaçlarından haberdar olmadıkları zaman, işbirliği mümkün
olmaz. İletişimle ilgili her eylem, örgütlere pozitif etkide bulunur. İletişim
planlama, örgütleme ve kontrol gibi temel yönetim fonksiyonlarının
başarılmasına yardımcı olur. Bu sayede örgütler görevlerini gerçekleştirebilirler
ve kimliklerini somutlaştırabilirler (Tutar 2003).
Neslihan DERİN- Erkan T. DEMİREL
0 yorum: