Yeni iletişim
teknolojilerinin gelişmesi, hem hedef kitleler hem de kurumlar açısından büyük
etkiler yaratmıştır. Son yıllarda özellikle teknolojik alanda yaşanan
gelişmeler, küreselleşmenin etkilerini artırırken, küresel pazarların
oluşmasını, kurumların ulaşabileceği hedef kitlelerin sayısının artmasını
sağlamıştır. Aynı zamanda yeni iletişim teknolojileri, hedef kitlelere, birçok
seçeneği bir arada bulabilecekleri ve kısa süre içerisinde kurum, ürün ya
da hizmet hakkında bilgi edinebilecekleri bir ortam
sunmaktadır. Tüm bu gelişmeler alındığında, yeni iletişim teknolojilerinin iş
dünyası ve kamu kurumları üzerinde yarattığı etkiler göz ardı edilemez. Yeni
iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile yönetim stratejileri, çalışma şekilleri
ve çalışan profilleri de değişiklik göstermeye başlamıştır. Küreselleşmeye uyum
sağlayabilmek için ve başarılı olabilmeleri için dinamik, yenilikçi ve değişken
bir yapıya sahip olmaları, yenilikleri ve gelişmeleri takip etmeleri
gerekmektedir (Vural, Akıncı Ve Coşkun, 2006).
Halkla ilişkiler
faaliyetlerinin değişen çehresi nedeniyle çevresi de her geçen gün genişlemekte
ve böylesi geniş bir çevreye hızlı ve etkin bilgi aktarımının sağlanmasında da
Internet, en yoğun tercih edilen araçlardan biri olmaktadır. Öte yandan
değişimi, sağladığı sınırsız bilgi akışı olanağı ile destekleyen Internet,
halkla ilişkiler faaliyetlerinde bugün için kullanılması zorunlu bir ortam
olmaktadır.Gerek çalışanların yönetilmesinde, gerekse projelerin planlanması,
uygulanması ve yönetilmesinde Internet günümüzde sıklıkla kullanılan bir araç
halini almıştır. Bilgi teknolojilerinin işleyebilmesi için üç sistem
gerekmektedir: İnternet, örgüt çalışanlarının birbirleriyle bağlantı
kurmalarını sağlayan intranet ve de örgütün tedarikçi ve perakendecilerle
bağlantı kurmasını sağlayan ve bir iletişim şebekesi oluşturan 'Extranet' bütünsel
bir bakış açısıyla kullanılmalı ve halkla ilişkilerin iki temel fonksiyonu olan
tanıma ve tanıtma çabaları ile bütünleştirilmelidir (Vural Akıncı Ve Coşkun,
2006).
Günümüzde internet başta
olmak üzere yeni teknolojiler, halkla ilişkiler uygulayıcısının günlük işleri
içerisine girmiştir. Bu doğrultuda her tip işletmenin halkla ilişkiler
faaliyetlerinde internet kullanımı teşvik edilmektedir (Babacan, 2008).
Halkla ilişkiler
uygulayıcılarının iki temel görevi vardır. Bunlardan biri, mesaj üretimini, bu
mesajları çoklu medya kanalları ile kamuya, müşterilere ve kurumsal paydaşlara
yaymayı içermektedir. Diğeri ise iletişim stratejilerini planlamak ve uygulamayı
kapsamaktadır. Halkla ilişkiler uygulayıcıları, müşteriler/kurumsal paydaşlar
ve örgütün üst yöneticileri arasındaki aracılar ve yönetimlerin ayrılmaz
parçaları olarak görev yaparlar. Bu iki görev de birbiriyle iç içe ve birbirini
tamamlayıcı niteliktedir. Halkla ilişkiler uygulayıcısı söz konusu her iki
görev için de internet teknolojisini temel araçlardan biri olarak
kullanmaktadır. Bu kullanım halkla ilişkiler uygulayıcısına interaktif iletişim
olanağı ile birlikte kurumsal tanıtımda ve destinasyon tanıtımında çok önemli
avantajlar sağlamaktadır (Babacan, 2008).
Halkla ilişkiler alanında
internet kullanımı, halkla ilişkiler uygulayıcısının diğer kitle iletişim
araçlarında olduğu gibi mesajın araç tarafından başkalaştırılması riski söz
konusu olmadan en temel aktörlere ulaşmasını sağlamaktadır. Bu şekilde halkla
ilişkiler uygulayıcısı geleneksel kanalların dışında hedef kitlesi ile doğrudan
iletişim kurabilmektedir. İnternetin sağladığı ayırt edici fırsatlardan birisi
ise kurumsal paydaşlar ile interaktif bir ilişkinin kurulabilmesidir (Babacan,
2008)
İ. Ethem Taş, Gözde
Kestellioğlu
0 yorum: