21.
yüzyılın genç
yazarı David Lazba; “Duygular vücudun yakıtıdır"
demiş…
Farklı
şeyler üzerine fikirler olduğu kadar, duygular da ruh halimizi oluşturur. Eğer
bunlar çok önemliyse, bu duyguları satışta neden kullanmayalım? Bu, iş gelişimini
ve rekabet yeteneğini artırır.
Satışta duygu
“Duygusal satış” teorisinde, müşterinin düşüncesi ve kararının
etkilenebileceği ve hatta değiştirilebileceği tartışılır. Burada her şey satıcıya bağlıdır. Bilim adamları, güçlü duygulara
sahip olan bir insanın, duygularını yakınındaki bir insana geçirebileceğini kanıtlamıştır. Bu
nedenle, eğer bir eleman mutluysa ve olumlu düşünüyorsa, onun satış yaptığı kişi
de bu olumlu dalgadan etkilenecek ve iyi bir ruh halinde olacaktır.
Duygusal satışın amacı: olumlu duygular, satışı artırmak ve daha fazla sadık müşteri
çekmek için kullanılmalıdır.
Alıcı,
daha çok hislerine odaklanır. Mantıklı argümanlar,
onun için ikinci planda sönük kalır. Müşteri çekmek için, ürün tanımında çağ dışı sistemden uzak durmanız gerekir.
Müşteriyi gerçekten
etkilemek için
argümanlar sağlarken, duygusal yönden bir yaklaşım içinde olmanız gerekir.
Duygusal satışın ana prensipleri
1. İç dünyaların karşılıklı olarak anlaşılması
İdeal “duygusal” eleman olabilme yolunda ilk
adım, kendini tanımaktır. Eleman, pozitif enerji yaymak için kendisiyle uyum içinde olmalıdır, ve yüzünde her zaman
bir gülümseme olmalıdır.
Önemli:
Eğer sadece mutluymuş gibi yaparsa, bu hiçbir işe yaramaz. Müşteri, oldukça kolay bir şekilde bunu fark edecek
ve ondan etkilenmeyecektir. Unutmayın ki; duygular konusunda insanları aldatamazsınız.
2. Alıcıya karşı tutum
Müşteriye yakın bir arkadaş gibi davranılmalıdır. Hatta
bazen daha da ötesine
geçip sıradan bir satıcının vazifesinin dışında
olan bir şey yapılmalıdır.
Bana inanın, bu işe yarayacaktır. Bir alıcının, bir mağazayı
tekrar tercih etmesinin sebebinin; o mağazada sağlanan ürün ya da hizmetler değil, aynı
elemandan hizmet almak olduğu vakalar olmuştur.
3. İletişim Tarzı
Eğer belirli bir ses tonu ve ifade
kullanırsanız, müşterinin etkilenme olasılığı çok daha fazla artar. Cümleye “şöyle
düşünüyorum”, “bence”, vb… kelimelerle başlamaya değer; çünkü kendi öznel
fikrinizi anlatmalısınız ve ilgi göstermelisiniz.
İltifat etmeyi de unutmayın. Bu,
size olan güven seviyesini artıracaktır.
Genelde Yapılan
Hatalar
1. Duyguların önemini küçümsemek
İnsan
duyguları, inanılmaz derecede önemlidir ve onun, sizin tarafınızdan anlaşılmaya ihtiyacı vardır.
2.
İnsanları duyguları deneyimlemesinden alıkoyma girişimi
Herkes,
hangi duyguların doğru
hangilerinin yanlış olduğunun söylenilmesindense; tamamen duygularıyla birlikte
kabullenilmek ister.
Satışta duyguları kullanmak; şirketi, başarının zirvesine çıkarmak
için iyi bir yöntemdir.
Fakat bu amaç için
bu yeni teknolojiyi ciddi bir şekilde öğrenmek gerekir.
4service-group.com/tr
0 yorum: