Satış
ve pazarlamanın aynı kavramlar olmadığını başka bir yazımda belirtmiştim. Bu iki
kavram arasında bazı farklar vardır.
Pazarlama
ihtiyaç yaratır.
Pazarlamacı
net kazanca
Satıcı
ise ciroya bakar.
Satışın
odak noktası üründür
Pazarlamanın
odak noktası ise müşteri ihtiyacıdır.
Satışta
önce ürün üretilir, sonra da nasıl satılacağı düşünülür.
Pazarlamada
ise, öncelikle müşteri ihtiyaçları belirlenir sonra da bu ihtiyaçları
karşılayacak ürün ve hizmetler belirlenir.
Satışta
kısa vadeli planlama,
Pazarlamada
uzun vadeli planlama yapılır.
Satışta
satıcının ihtiyacı daha öncelikli,
Pazarlamada
ise müşterinin ihtiyacı önceliklidir.
Satış
bire bir görüşmeler ya da toplantılarla sonuçlandırılır,
Pazarlama
ise taktik, strateji ve planlamaların yapıldığı bir süreçtir.
Pazarlama
bir bütün, satış ise bu bütünün bir parçasıdır.
Pazarlama
müşteriyi şirkete çeker, satış ise gelen müşteriyi eli dolu gönderir.
Satış
sahada müşterileri ziyaret ederek, onlarla görüşerek gerçekleşir. Satıcıların
sahada olup bitenleri pazarlama departmanına sıcağı sıcağına rapor etmeleri
yeni satratejiler geliştirmek ve rakiplerin bir adım daha önüne geçebilmek için
çok önemlidir.
Eğer
satış ve pazarlama departmanları birbirleriyle koordineli çalışırsa son derece
başarılı işler ve olumlu sonuçlar alınır.
Ben
satış ve pazarlamayı bir futbol maçına benzetmişimdir. Pazarlama oyunu kurar,
gol pozisyonunu hazırlar ve topu golcü futbolcuya yani satışa verir.Satış da
son vuruşu yapar.Ve goooooll...
0 yorum: