Bugüne kadar bir çok firma kendisinden veya dış çevreden kaynaklanan
nedenlerle krize girmiş veya krizin eşiğine kadar gelmiştir. Ancak kriz
yönetimi ve kriz dönemi iletişimi konusu özellikle 1980’li yıllarda üst düzey
yöneticilerin ilgi sahasına girmiştir. Johnson and Johnson firmasının
karşılaştığı Tylenol zehirlenmesi (1982), Union Carbide’ın Hindistan Bhopal üretim tesislerindeki
kimyasal madde sızıntısı (1984), Challenger Uzay Mekiği’nin infilakı (1986), Çernobil
Nükleer Santrali Kazası (1987), Exxon’un Valdez petrol döküntüsü (1989) gibi krizler,
bunların örgütleri yaşamsal boyutta etkileyebileceğinin göstergesi olarak kriz
yönetimini şirketlerin gündemine sokmuştur. Böylece ister özel sektörde
faaliyet göstersin ister kamu kurumu olsun, tüm örgütler iyi yönetilmezlerse
gücü ve yayılan etkileri nedeniyle krizlerin kuruluşları için son perde
olabileceğini anlamışlardır. 21. yüzyılı yaşadığımız bu dönemde geçmişe oranla
daha fazla krizle karşılaşma olasılığının büyük ölçüde arttığını kabul etmemek
ve ‘nasılsa bizim başımıza gelmez’ mantığı ile hareket etmek, başını kuma
gömmeye benzemektedir. Ulusal ve uluslararası ekonomik, siyasal, hukuksal yapı,
‘küresel köyleşen dünya’, bireyin farklı bir biçim alan beklentileri, yeni
sosyal akımlar, sosyal sorumluluk anlayışındaki gelişmeler, insan kaynağının
yapısı, teknolojiye bağımlı çalışma, yönetsel başarısızlık, yoğun rekabet gibi
pek çok unsur örgütlerin er ya da geç bir kriz ile karşılaşacağının garantisi
gibidir. Bir krizin boyutu ve önemi durumdan duruma değişebilir.
İnsanoğlunun hatalarından öğrendiği dönem artık çok gerilerde kalmıştır.
Modern kriz yönetiminin en tehlikeli yanı iletişim teknolojilerindeki
gelişmenin ve medya evriminin krizleri görünür hale getirmesi, sosyal
sorumluluk anlayışını yerleştirmesidir. Bugün bir firma, bir kamu kuruluşu veya
hükümet, eylemlerinden ötürü HERKESE karşı sorumludur ve de HERKES de bunun
farkındadır. Halkın artan beklentisi özellikle kriz anında firmayı
sıkıştıracaktır. Kriz dönemiyle baş etmek ve hatta krizi bir fırsata
dönüştürebilmek kriz yönetiminin becerisine bağlıdır.
en → tr
Kamu
0 yorum: