Sözcük anlamıyla şikayet, hoşnutsuzluk belirten söz ve/veya
yazı, sızlanma, yakınma anlamındadır. (YILDIRIM) Bir memnuniyetsizlik
durumu söz konusudur. Bu memnuniyetsizlik müşteri açısından
değerlendirilmelidir. Burada bir haklılık yarışı söz konusu değildir.
Müşterinin haklı veya haksız bir memnuniyetsizlik ifadesidir şikayet. (ÖZEN,
Şubat/2011)
İşletmecilik açısından şikayet ise, bir organizasyonun
prosedürleri, sorumlulukları, çalışanları, pazarlamacıları veya hizmetlerinin
kalitesi ile ilgili tatminsizliğin bir ifadesidir. (YILDIRIM) Tatmin beklentilerle
orantılıdır. Ne kadar yüksek tutarsak müşteri beklentisini o derece tatminsiz
olacaktır. Bu tatminsizlik durumu şikayetin kaynağını oluştur. Önemli olan bu
kaynağa inebilmek ve bunu kökten sökebilmektir.
İşletmecilik açısından şikayet korkulacak bir durum değil
aksine eksikliklerimizi gösteren, hata yapmamızı engelleyen bir fırsatlar
demetidir. Bundan dolayı şikayet alma kanallarını sonuna kadar açmak gerekir.
Her gelen şikayet doğru kullanılırsa müşteri güvenini ve bağlılığını arttıran
bir fırsata çevrilebilir.
0 yorum: