Küreselleşme
sürecinde kitle iletişim araçlarının gelişmesi, kitlelere ulaştırılan
mesajların hem içeriğinde, hem de şeklinde önemli değişikliklere yol açmıştır.
Artık klasik
iletişim faaliyetleri, mesajların doğru hedef kitleye, doğru araçlarla
ulaşmasını sağlamaya yetmemektedir. Kitle iletişimi çeşitlenmiş, iletişim
süreci karmaşıklaşmış, hedef kitle daha da parçalı bir hale gelmiştir.
İletişimin
Stratejik Yönetimi, karmaşıklaşan kitle iletişim sürecini çözecek
"decoder" görevi görmektedir. Reaktif değil, proaktif davranmayı
gerektirmektedir. Sorunlar oluştuktan sonra çözüm aramak yerine, sorun
oluşturacak zayıf noktaları belirleyip buraları güçlendirerek, sorunları
kaynağında çözmeyi hedeflemektedir.
Stratejik
İletişim Yönetimi, halkla ilişkilerin stratejik yaklaşımlarından yararlanarak
"Perception Management" (Algılama Yönetimi) yaklaşımıyla, mesajların
etkinliğini değerlendirir.
Bir örgütün
ya da kurumun kamuoyunda farklılıklarının ön plana çıkartılmasında stratejik
iletişim yaklaşımının büyük rolü vardır. Stratejik iletişim, farklılıkların
altını çizer, "neden bizi tercih etmeleri" gerektiğini vurgular.
Stratejik
İletişim Yönetimi uygulamalarıyla günübirlik değil, uzun vadeli, uzun soluklu
çalışmalar yapacaktır. Kalıcı ve sağlıklı olan, aynı zamanda başarının yolunu açan
da bu yaklaşımdır. İletişimin Stratejik Yönetimi, hedef kitleye verilen
mesajların etkinliğini ölçecek, algılanma oranlarını belirleyecek, eğer yanlış
anlaşılan ya da yeterli etkiyi bırakmayan söylemler varsa, bunları anında
değiştirecek, hedef kitlenin yanlış bir algılamaya sahip olmasını önleyecektir.
0 yorum: