YAZILAR

4 Şubat 2014 Salı

Sponsorluğun Pazarlama Amaçları

by karamanni  |  in Sponsorluk at  13:09:00

Gündelik yaşam içerisinde insan hayatının her noktasında bir yer edinebilmiş reklam ortamları, firmalar tarafından ürün tanıtımlarında etkin şekillerde kullanılabilmektedir. Firmaların yaptıkları tüm pazarlama faaliyetlerinde ortak bir anlayış ve vücut oluşturabilme yani iletişimlerini bütünleşik olarak gerçekleştirebilme bir zorunluluk haline gelmiştir. Firmalar hedef kitlelerinin ilgisini çekebilmek ve ürünleri ile hedef kitleleri arasında bağ kurabilmek için yaptıkları faaliyetlerden biri olan sponsorluk çalışmalarını da pazarlama politikaları çerçevesinde oluşturmaktadırlar. Pazarlama amaçlı yapılan sponsorluk faaliyetleri şöyledir.
Bir Ürünü Yerleştirme: 
Pazarda faaliyet gösteren bir kuruluş, bir ürünü tanıtacağı zaman, hedef kitlesinin demografik özelliklerine uygun olarak gerçekleştireceği sponsorluk faaliyeti ile kendi bünyesinde oluşturduğu yeni bir ürünün tanıtımını etkin olarak gerçekleştirebilir.
Örneğin; Vestel Firması ürün portföyüne kattığı yeni bir ürün olan notebook ürününün tanıtımını, uluslararası spor faaliyetlerinde önemli başarılara imza atan milli atlet Süreyya Ayhan’ın çalışmalarına destek vererek gerçekleştirmiştir. Bu noktada notebook bilgisayarların en önemli özelliği olan hız ve performans olgusu ile milli atletin özelliğini birleştirmiştir. Bu sayede halkın ilgisi çekilebilmiş ve ürün tanıtımı etkin bir şekilde yapılabilmiştir.
Satıcıları Desteklemek: 
Ürünün üreticisi konumunda bulunan kuruluşlar çeşitli etkinliklere sponsor olarak, bu sayede yaptıkları ürünlerini, ürünün satıcıları konumunda bulunan firmalar ile paylaşabilmektelerdir. Bu sayede üretici firma bazında yapılan sponsorluk, satıcıların faaliyetlerine de bir artıda bulunabilmekte, böylece pazarlama faaliyetlerinde kolaylık sağlanabilmektedir. Bu maddeye en güzel örnekler, ralli faaliyetlerine sponsor olan araba üreticileri olmaktadır.
Pazarlama Politikalarında Değişiklikler Oluşturmak: 
Yapılan sponsorluk faaliyetleri, firmaların ürünlerini duyurmak ve satmaları için çok önemli bir faaliyettir. Firmalar oluşturdukları pazarlama politikaları ile yaptıkları sponsorluk faaliyetlerinde ürünlerini ve kendilerini etkin bir şekilde tanıtabilmektedirler. Fakat firmaların gerek ürettiği ürünlerde, gerekse de kendi bünyelerinde oluşabilecek bir değişimi hedef kitlelerine iletmede sponsorluk faaliyeti önemli bir işlevi yerine getirir. Bu sayede firmaların pazarlama politikalarında oluşabilecek değişim sponsorluk etkinlikleri ile aktarılabilmektedir.
Yeni Bir Ürünü Tanıtma: Sponsorluk faaliyetleri yeni ürünlerin etkin bir şekilde tanıtılmasında kullanılabilmektedir. Firmalar kendi bünyelerinde ürettikleri yeni ürünleri çeşitli sponsorluk faaliyetlerinde kullanmaları ile ürünlerinin fiziki özelliklerini hedef kitlelerine aktarabilmekte, hedef kitlelerinde olumlu imaj ve izlenimler yaratabilmektedirler.
Uluslararası Pazarlama: Uluslararası pazarlarda faaliyet göstermek isteyen veya uluslararası anlamda üretim ve pazarlama gerçekleştiren firmalar, kendi tanıtımlarını yapabilmek ve hedef kitlelere ulaşabilmek için ulusalararası veya yerel faaliyetlere sponsor olabilmektedirler. Bu sayede farklı pazar ortamlarında etkin şekilde varolabilmekte, halkın olumlu desteklerini kazanabilmektedirler.

Ürün Kullanımını Desteklemek: Firmalar yaptıkları sponsorluk faaliyetleri ile ürün kullanımını da desteklemek istemektedirler. Bu sayede pazar genişletilebilecek ve firma geniş bir uygulama alanı bulabilecektir. 

www.anadolu.edu.tr

0 yorum:

Proudly Powered by Blogger.