Gündelik
yaşam içerisinde insan hayatının her noktasında bir yer edinebilmiş reklam
ortamları, firmalar tarafından ürün tanıtımlarında etkin şekillerde
kullanılabilmektedir. Firmaların yaptıkları tüm pazarlama faaliyetlerinde ortak
bir anlayış ve vücut oluşturabilme yani iletişimlerini bütünleşik olarak
gerçekleştirebilme bir zorunluluk haline gelmiştir. Firmalar hedef kitlelerinin
ilgisini çekebilmek ve ürünleri ile hedef kitleleri arasında bağ kurabilmek
için yaptıkları faaliyetlerden biri olan sponsorluk çalışmalarını da pazarlama
politikaları çerçevesinde oluşturmaktadırlar. Pazarlama amaçlı yapılan
sponsorluk faaliyetleri şöyledir.
Bir Ürünü Yerleştirme:
Pazarda faaliyet gösteren bir kuruluş, bir ürünü
tanıtacağı zaman, hedef kitlesinin demografik özelliklerine uygun olarak
gerçekleştireceği sponsorluk faaliyeti ile kendi bünyesinde oluşturduğu yeni
bir ürünün tanıtımını etkin olarak gerçekleştirebilir.
Örneğin;
Vestel Firması ürün portföyüne kattığı yeni bir ürün olan notebook ürününün
tanıtımını, uluslararası spor faaliyetlerinde önemli başarılara imza atan milli
atlet Süreyya Ayhan’ın çalışmalarına destek vererek gerçekleştirmiştir. Bu
noktada notebook bilgisayarların en önemli özelliği olan hız ve performans
olgusu ile milli atletin özelliğini birleştirmiştir. Bu sayede halkın ilgisi
çekilebilmiş ve ürün tanıtımı etkin bir şekilde yapılabilmiştir.
Satıcıları Desteklemek:
Ürünün üreticisi konumunda bulunan kuruluşlar çeşitli
etkinliklere sponsor olarak, bu sayede yaptıkları ürünlerini, ürünün satıcıları
konumunda bulunan firmalar ile paylaşabilmektelerdir. Bu sayede üretici firma
bazında yapılan sponsorluk, satıcıların faaliyetlerine de bir artıda
bulunabilmekte, böylece pazarlama faaliyetlerinde kolaylık sağlanabilmektedir.
Bu maddeye en güzel örnekler, ralli faaliyetlerine sponsor olan araba
üreticileri olmaktadır.
Pazarlama Politikalarında Değişiklikler Oluşturmak:
Yapılan sponsorluk faaliyetleri,
firmaların ürünlerini duyurmak ve satmaları için çok önemli bir faaliyettir.
Firmalar oluşturdukları pazarlama politikaları ile yaptıkları sponsorluk
faaliyetlerinde ürünlerini ve kendilerini etkin bir şekilde tanıtabilmektedirler.
Fakat firmaların gerek ürettiği ürünlerde, gerekse de kendi bünyelerinde
oluşabilecek bir değişimi hedef kitlelerine iletmede sponsorluk faaliyeti
önemli bir işlevi yerine getirir. Bu sayede firmaların pazarlama
politikalarında oluşabilecek değişim sponsorluk etkinlikleri ile
aktarılabilmektedir.
Yeni Bir Ürünü Tanıtma: Sponsorluk faaliyetleri yeni
ürünlerin etkin bir şekilde tanıtılmasında kullanılabilmektedir. Firmalar kendi
bünyelerinde ürettikleri yeni ürünleri çeşitli sponsorluk faaliyetlerinde
kullanmaları ile ürünlerinin fiziki özelliklerini hedef kitlelerine
aktarabilmekte, hedef kitlelerinde olumlu imaj ve izlenimler
yaratabilmektedirler.
Uluslararası Pazarlama: Uluslararası pazarlarda faaliyet
göstermek isteyen veya uluslararası anlamda üretim ve pazarlama gerçekleştiren
firmalar, kendi tanıtımlarını yapabilmek ve hedef kitlelere ulaşabilmek için
ulusalararası veya yerel faaliyetlere sponsor olabilmektedirler. Bu sayede
farklı pazar ortamlarında etkin şekilde varolabilmekte, halkın olumlu
desteklerini kazanabilmektedirler.
Ürün Kullanımını Desteklemek: Firmalar yaptıkları sponsorluk
faaliyetleri ile ürün kullanımını da desteklemek istemektedirler. Bu sayede
pazar genişletilebilecek ve firma geniş bir uygulama alanı bulabilecektir.
www.anadolu.edu.tr
0 yorum: