Halkla ilişkiler, kuruluşun değişik
hedef gruplarıyla (müşteriler, potansiyel müşteriler, kanaat önderleri,
finansal kuruluşlar vs.) tespit etmiş olduğu amaçlar çerçevesinde karşılıklı
güven ve anlayışın oluşması, bunun sürdürülmesi ve daha iyiye gitmesi amacıyla
yapılan iletişim faaliyetlerini kapsamaktadır. Hem halkla ilişkiler hem de
sponsorluk faaliyetleri birbirlerinden oldukça yararlanırlar. Sponsorluk
faaliyetleri bir kuruluşun halkla ilişkiler faaliyetleri için oldukça uygundur.
Çünkü sponsorluk yapan kuruluş, kuruluş tarafından yönlendirilmeyen bir
faaliyeti desteklemekte ve böylece o kuruluşun topluma karşı olan sorumluluğunu
da yerine getirmesini sağlayarak, hem topluma hizmet etmekte hem de kuruluşun
imajının gelişmesine hizmet etmektedir.
Sponsorluk
ve halkla ilişkiler çalışmaları incelendiği zaman bu alandaki faaliyetlerin
birçok ortak özelliği olduğunu görmek mümkündür. Örneğin, her iki faaliyette
hedef kitleye yönelik olarak uzun vadede kuruluş amaçlarını gerçekleştirmek
için yapılırlar. Sponsorluk ve halkla ilişkiler faaliyetinin seçilmesi ve
seçilen alanlarda faaliyette bulunulmasına karar verilmesinde toplumun
ihtiyaçlarının karşılanması düşüncesi de yer alarak kuruluşların sosyal
sorumlulukları ön plana çıkmaktadır.
0 yorum: