Medyada (Radyoda-Televizyonda) Reklamı Yasak Olan Ürünlerin
Duyurulması İçin: Dünya
üzerinde pek çok ülkede sigara ve tütün mamüllerinin ayrıca alkollü içeceklerin
reklamının yasaklanması sonucu bu alanda faaliyet gösteren firmalar sponsorluğa
yönelmişlerdir. Çünkü medyada reklamları yasaklanan sigara ve alkollü içki
üreten firmaların reklamı ikame eden bir alan bulmaları gerekiyordu. Bu
nedenle, bu sektörde faaliyet gösteren firmalar büyük bir ağırlıkla sponsorluğa
yöneldiler. Sigara ve alkollü içki üreten firmaların radyo ve televizyonda
reklam vermelerinin yasaklanması sonucu yapmış oldukları sponsorluklarla
televizyonda yer almaları mümkün olmuştur. Günümüzde çeşitli şekilde sponsorluk
uygulaması ile tanıtımın yapılmasına en iyi örneklerden biri “Formula 1”
yarışlarına yapılan desteklerdir. Çeşitli sigara üreticileri, yüksek para
destekleri ile bu yarışlarda faaliyet gösteren firmalara destek vermekte, bu
sayede yarış araçları üzerinde yapılan reklam çalışmaları ile yasak olan reklam
faaliyetlerini yasal olarak gerçekleştirilmektedir. Fakat Avrupa Birliği’nde
alınan karar ile sigara üreticileri birlik ülkelerinde sponsorluk
faaliyetlerinde bulunamayacaklardır.
Ürünleri Destelemek İçin: Bazı firmalar, firma imajını değil de
belli ürün ve ürün kategorilerini desteklemek amacıyla bazı aktivitelere
sponsor olmaktadırlar. Örneğin, Yamaha motosikletlerinin değil, aynı zamanda
Yamaha keyboardlarını da ürettiğini duyurmak için bu sponsorluk olayını
kullanmıştır. Ya da Canon firması yapmış oldukları sponsorluk faaliyetleri ile
sadece kamera ve fotoğraf makinesi üretmediğini, bunun yanında büro malzemesi
de ürettiğini anlatmıştır. Firmalar bu sayede hedef kitlelerine farklı
alanlarda da faaliyet gösterdiklerini ifade edebilmektedirler.
Diğer İletişim Ortamlarını Kullanmak
İçin: Bunlar,
bedava reklam programlarını veya çeşitli stadyumlarda bir ürünün gösterisi ve teşhiri
için yapılan faaliyetleri kapsamaktadır.
Bir
kuruluşun, sponsorluğunu yaptığı bir araba yarışını izleyicilerin televizyonda
izlemelerini sağlamak amacıyla, yarışın yayını esnasında belirli mesajlar veya
şifreler vermek suretiyle, bunları bilenlerin ödüllendirilmesine gitmek de
seyircileri ekran başına çekebilir ve dolayısıyla da kuruluşun adını ve/veya
ürününü/mesajını duyanların sayısı arttırılabilir.
www.anadolu.edu.tr
0 yorum: