Lobiciler tarafından yürütülen lobi faaliyetleri kapsamında birçok halkla
ilişkiler tekniği kullanılmaktadır. Lobi faaliyetlerinin büyük oranda başarısı,
bu kapsamda yürütülen halkla ilişkiler faaliyetlerinin başarısına bağlıdır.
Çünkü lobi faaliyetleri sadece meclis ya da parlemento koridorlarında yürütülen
yüz yüze ilişkiler ile sınırlı değildir. Bilimsel toplantılar, paneller,
sempozyumlar düzenlemek, basın ile yakın ilişkiler kurmak, kamuoyu gündemini
etkilemek gibi birçok faaliyet yürütülmektedir.
Halkla ilişkilerin temel amaçlarından bazıları, ilişki kurulan kişi ya da
grupları istenilen yönde etkilemek, sempati ve desteklerini kazanmaktır.
Lobiciliğin de amaçlarından bazıları bunlardır. Ayrıca her iki faaliyet de
çeşitli tanıma ve tanıtma süreçlerini içermektedir. Lobicilik faaliyetleri
esnasında, yasa yapıcıların ve uygulayıcıları, görüş, fikir ve düşünclerinin bilinmesi,
faaliyetlerin başarısı açısından önemlidir.
Diğer taraftan, bu düşünce ve fikirler, baskı gruplarının istedikleri yönde
değiştirilmek istenmektedir. Bu bakımdan lobicilik faaliyetleri kapsamında
halkla ilişkilerin tanıma ve tanıtma süreçleri sıklıkla kullanılmaktadır.
Halkla ilişkiler ve lobicilik faaliyetlerinin çıktıları, uzun dönemli
çalışmalar sonucunda alınmaktadır. Bu anlamda her iki alanda uzun dönemli
çalışmaları kapsamaktadır.
Bu süreçlerde birçok teknik ve yöntem birbiri ile koordineli olarak
uygulanmaktadır. Lobicilik çalışmalarının başarısı için, ikna süreçlerinin
etkin şekilde uygulanması gerekmektedir. Halkla ilişkiler kapsamında kullanılan
çeşitli yöntemler, hedef kitleleri ikna etmektedir. Lobicilik faaliyetleri
kapsamında etkin ikna süreçlerini gerçekleştiren halkla ilişkiler
faaliyetlerinin kullanılması sonuç açısından önemlidir.
www.anadolu.edu.tr
0 yorum: