Kurumsal görünüm kurum kimliğinin
önemli bir elementidir (Annette 2004). Kurum felsefesinin görsel bir dile
çevrilmesi görsel kimliğin asıl sorunudur. Bununla görsel iletişime büyük bir
anlam ve görev düşmekte, bu ise kurumsal görünüm aracılığıyla gerçekleşmektedir
(Bulut 2003). Kurumsal görünüm, bir kurumun görsel olarak kendini ifade etmesi
biçiminde açıklanır. Kurumlar, bu görsel ifadeler ve görüntüler sayesinde
rakiplerinden ayrılarak hedef gruplarına kendilerini daha hatırlatır kılmaya
çalışırlar (Okay 2000). Kurumsal görünümü oluşturan elemanlar arasında marka,
yazı, renk, mimari dizayn, logo (Küçük 2005), tipografi, renk tasarımı,
binalardaki semboller, binaların kendisi, taşıtlar üniformalar vs. yer alır
(L’Etang 2002).
Dowling ise görsel kimliğin dört elementi
olduğunu söyler. Bunlar; kurum ismi, rengi, logosu-sembolleri ve yayınlarıdır
(Annette 2004). Kurum kimliğini yansıtan ilk unsur kurumun ismidir.
Oluşturulacak isim kuruma yönelik olumlu bir algının oluşmasına yardımcı
olmalıdır. (Margulies 1970)
Neslihan DERİN- Erkan T. DEMİREL
0 yorum: