YAZILAR

30 Eylül 2019 Pazartesi

Sosyal Medyanın Halkla İlişkiler Alanına Getirdiği Yenilikler

by karamanni  |  in sm at  15:44:00




Halkla ilişkiler mesleğinin temelinde hedef kitleyi menfaati doğrultusunda ikna etmek vardır. Ancak hedef kitleyi zorla ikna etmek yerine onlara katkılar sağlayarak ikna etmeye çalışmak, daha etik olmaktadır. Dolayısıyla sosyal medya üzerinde yapılan halkla ilişkiler uygulamaları da bu temel prensibi benimsemelidir. Sosyal medya üzerinde yapılan halkla ilişkiler uygulamalarında; hatırlatmak, olumlu düşünce yaratmak, halkla ilişkiler uygulamasının sevilmesini ve bu sayede yayılmasını sağlamak için stratejiler üretilmelidir. Sosyal medyayı geleneksel medyadan ayıran en önemli özelliği geri dönüşüm alma olanağı tanıması ve karşılıklı diyalog kurmayı sağlamasıdır. Artık sosyal medyayı kullanan tüm kurum ve kuruluşlar kendi hedef kitleleriyle; sosyal medya ağları üzerinden iletişime geçmektedir.
Hedef kitleyi anlamak onlara en uygun içeriği sunmak ve anlaşılır mesajı hazırlamak için hedef kitleyi en iyi şekilde tanımak gerekmektedir. Sosyal medya üzerinde hedef kitle ile iletişimi geliştirmek için yapılması gerekenler; iletişim konusunda açık ve anlaşılır olunmalıdır. İletişim hedeflerine ulaşmak için hangi sosyal medya ağının kullanılacağına iyi karar verilmelidir.
Sosyal medya, diğer medya organlarına göre daha özgür ve maliyeti olmayan bir alandır. Dolayısıyla bu ortamların seçiminde kurumun iletişim amaçlarına uygun olup olamadığına bakılarak yer almak, halkla ilişkiler uygulamalarının başarıyı yakalaması açısından önemlidir.25
"Çevrimiçi medya olarak da isimlendirilen sanal ortamın halkla ilişkiler uygulamalarına sağladığı en önemli fırsat ve yararları şöyle sıralamak mümkündür;
       Sosyal medya araçları sayesinde kurumların halkla ilişkiler uygulamaları ile ilgili hedef kitle ile anında iletişim kurması ve geri bildirim alma özelliğinin olması.
       Sosyal medya ile rakipler ve ilgili konulara yönelik bilgi toplama kolaylığının olması.
       Küresel olarak medyada yer alma fırsatı sağlaması.
       Halkla ilişkiler uygulamalarına göre belirlenen tüketiciye, niş kitlelere bilgi gönderilebilmesi.
       Haber kanallarına anında resim, video ve metin içerikli haberlerin gönderilebilmesi.
       Sanal ortamda tutundurma ve pazarlama çalışmaları yürütmek.
       Hızlı ve kolay referans için doküman arşivleme ve güncelleme.
       Çalışanlara İntranet ortamında, sanal haber bülteni, anketler yollayabilme ve sanal iletişim kurabilme.
       Halkla ilişkiler uygulamaları için önceden ayarlanmış eş zamanlı siber konferans imkanı sunması.

      Yeni ortaya çıkan konu ve gündem ile pazar değişikliklerine anında yanıt verme imkanı sunması.
       Sık sorulan sorular bölümü oluşturarak önemli bir ihtiyacı giderme olanağının olması
       İş takibi yapma ve müşteri portföyü oluşturma imkanı.
       Ortaklık daveti ve şirket birlikteliği oluşturma imkanı”.[1]
Yoğun rekabet içerisinde faaliyet gösteren kurumlar, müşterilerini ellerinde tutabilmek, bilgi ve uygulamaları takip edebilmek, yeni müşteriler edinebilmek, için halkla ilişkiler iş süreçlerini sürekli olarak yeniden tasarlayabilmelidirler. Diğer taraftan firmalar ürün, hizmet ve kurumları ile ilgili birçok bilgiyi internet üzerinden çoklu ortam desteği ile geniş kitlelere geleneksel yöntemlerden farklı olarak derinlemesine sunabilmektedirler.
İnternet halkla ilişkiler çalışmalarını zaman ve mekan kavramından soyutlamaktadır. Kurum ile ilgili herhangi bir halkla ilişkiler çalışması, her an internet ortamından ulaşılabilmektedir. Kurumlar bu yeni medya ile uluslararası halkla ilişkiler çalışmalarını yürütebilmekte, farklı ülkelerdeki hedef kitlelerine ulaşabilmektedirler.[2]


[1]   Sayımer, a.g.e, s. 67, 68.
[2]   Çetin, a.g.e, s.26.


Ayça BURGAZ

0 yorum:

Proudly Powered by Blogger.