Halkla ilişkiler
mesleğinin temelinde hedef kitleyi menfaati doğrultusunda ikna etmek vardır.
Ancak hedef kitleyi zorla ikna etmek yerine onlara katkılar sağlayarak ikna
etmeye çalışmak, daha etik olmaktadır. Dolayısıyla sosyal medya üzerinde
yapılan halkla ilişkiler uygulamaları da bu temel prensibi benimsemelidir.
Sosyal medya üzerinde yapılan halkla ilişkiler uygulamalarında; hatırlatmak,
olumlu düşünce yaratmak, halkla ilişkiler uygulamasının sevilmesini ve bu
sayede yayılmasını sağlamak için stratejiler üretilmelidir. Sosyal medyayı
geleneksel medyadan ayıran en önemli özelliği geri dönüşüm alma olanağı
tanıması ve karşılıklı diyalog kurmayı sağlamasıdır. Artık sosyal medyayı
kullanan tüm kurum ve kuruluşlar kendi hedef kitleleriyle; sosyal medya ağları
üzerinden iletişime geçmektedir.
Hedef kitleyi anlamak onlara en uygun içeriği
sunmak ve anlaşılır mesajı hazırlamak için hedef kitleyi en iyi şekilde tanımak
gerekmektedir. Sosyal medya üzerinde hedef kitle ile iletişimi geliştirmek için
yapılması gerekenler; iletişim konusunda açık ve anlaşılır olunmalıdır.
İletişim hedeflerine ulaşmak için hangi sosyal medya ağının kullanılacağına iyi
karar verilmelidir.
Sosyal medya, diğer medya organlarına göre daha
özgür ve maliyeti olmayan bir alandır. Dolayısıyla bu ortamların seçiminde
kurumun iletişim amaçlarına uygun olup olamadığına bakılarak yer almak, halkla
ilişkiler uygulamalarının başarıyı yakalaması açısından önemlidir.25
"Çevrimiçi medya olarak da isimlendirilen
sanal ortamın halkla ilişkiler uygulamalarına sağladığı en önemli fırsat ve
yararları şöyle sıralamak mümkündür;
•
Sosyal medya araçları sayesinde kurumların
halkla ilişkiler uygulamaları ile ilgili hedef kitle ile anında iletişim
kurması ve geri bildirim alma özelliğinin olması.
•
Sosyal medya ile rakipler ve ilgili konulara
yönelik bilgi toplama kolaylığının olması.
•
Küresel olarak medyada yer alma fırsatı
sağlaması.
•
Halkla ilişkiler uygulamalarına göre belirlenen
tüketiciye, niş kitlelere bilgi gönderilebilmesi.
•
Haber kanallarına anında resim, video ve metin
içerikli haberlerin gönderilebilmesi.
•
Sanal ortamda tutundurma ve pazarlama
çalışmaları yürütmek.
•
Hızlı ve kolay referans için doküman arşivleme
ve güncelleme.
•
Çalışanlara İntranet ortamında, sanal haber
bülteni, anketler yollayabilme ve sanal iletişim kurabilme.
•
Halkla ilişkiler uygulamaları için önceden
ayarlanmış eş zamanlı siber konferans imkanı sunması.
•
Yeni ortaya çıkan konu ve gündem ile pazar
değişikliklerine anında yanıt verme imkanı sunması.
•
Sık sorulan sorular bölümü oluşturarak önemli
bir ihtiyacı giderme olanağının olması
•
İş takibi yapma ve müşteri portföyü oluşturma
imkanı.
Yoğun rekabet içerisinde faaliyet gösteren
kurumlar, müşterilerini ellerinde tutabilmek, bilgi ve uygulamaları takip
edebilmek, yeni müşteriler edinebilmek, için halkla ilişkiler iş süreçlerini
sürekli olarak yeniden tasarlayabilmelidirler. Diğer taraftan firmalar ürün,
hizmet ve kurumları ile ilgili birçok bilgiyi internet üzerinden çoklu ortam
desteği ile geniş kitlelere geleneksel yöntemlerden farklı olarak derinlemesine
sunabilmektedirler.
İnternet halkla ilişkiler çalışmalarını zaman
ve mekan kavramından soyutlamaktadır. Kurum ile ilgili herhangi bir halkla
ilişkiler çalışması, her an internet ortamından ulaşılabilmektedir. Kurumlar bu
yeni medya ile uluslararası halkla ilişkiler çalışmalarını yürütebilmekte,
farklı ülkelerdeki hedef kitlelerine ulaşabilmektedirler.[2]
Ayça BURGAZ
0 yorum: