ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Yönetim Sistemlerinin belgelendirilmesi, kuruluşun kurmuş olduğu Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Yönetim Sistemlerinin bağımsız ve akredite bir sertifikasyon (belgelendirme) kuruluşunun denetiminden başarıyla geçmesi ve bunun devamlılığını sağlaması ile mümkündür. Kuruluş, Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Yönetim Sistemlerini standardın gereksinimlerini karşılayacak şekilde kurduktan sonra, bu sistemin belgelendirilmesi için bir sertifikasyon (belgelendirme) kuruluşu ile anlaşır.
Sertifikasyon (belgelendirme) kuruluşu, kuruluşun Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Sisteminin standardın gereksinimlerini karşılayıp karşılamadığını tespit etmek üzere bir sertifikasyon (belgelendirme) denetimi yapar. Bu denetim sonucunda sertifikasyon (belgelendirme) kuruluşu, kurulmuş olan Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet sisteminin ilgili standardın gereksinimlerinin yeterince karşılandığına karar verirse, kuruluşun Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Yönetim Sistemini belgelendirir. Böylece kuruluş iso 10002 belgesi nin kullanım haklarına sahip olur Kuruluşun Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Yönetim Sistemini belgelendirilmesinin ardından Sertifikasyon (belgelendirme) Kuruluşu, kuruluşun standardın gereklerini yerine getirmeye devam edip etmediğini tespit etmek üzere belirlenmiş aralıklarla takip denetimleri yapar.
Kuruluşun Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet yönetim sistemlerine verilmiş olan bu belge, aslında tamamen sertfikasyon kuruluşunun malı olup belirli bir süre için kuruluşa ödünç verilmiştir. Yapılan bu takip denetimleri sonucunda Sertifikasyon (belgelendirme) Kuruluşu, kuruluşun Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Yönetim Sistemi standardın gereklerini yeterince sağlamadığı kararına varırsa, kuruluşa ödünç vermiş olduğu iso 1002 belgesi ni geri alabilir.
YAZILAR
-
▼
2013
(
295
)
-
▼
Şubat
(
18
)
- Etkili şikayet yönetiminin sağlayacağı yararlar ne...
- Müşteri Şikayet Kanalları
- Şikayet Davranışında Bulunan Müşteri Tipleri
- Müşteri Şikayet Düzeyleri
- Müşteri neden şikayet davranışında bulunur?
- Müşteri şikayet davranışı
- Vanilyalı Dondurma!
- Şirketlerde, Şikayet Yönetimine Verilen Önem
- ISO 10002 Belgesi Neden Alınır?
- ISO 10002 Belgesinin Süresi Var mıdır?
- ISO 10002 Belgesi Nereden Alınır?
- ISO 10002 Belgesi Ne Kadar Sürede Alınır?
- ISO 10002 Belgesi Nasıl Alınır?
- ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Yönetimi
- Şikayet Bir Fırsat Olabilir mi?
- Sosyal Medya’da Şikayet Yönetimi Neden Önemlidir?
- Şikayet Yönetimi nedir? Örneklerle Etkin Şikayet ...
- Şikâyet Yönetim Süreci Sonrası Memnuniyeti Etkiley...
-
▼
Şubat
(
18
)
22 Şubat 2013 Cuma
ISO 10002 Belgesi Nasıl Alınır?
by karamanni | 
in 10002
at 17:05:00
Proudly Powered by Blogger.
0 yorum: