14 Mart 2017 Salı

Gizli Müşterinin Profesyonel Portresi

by karamanni  |  in gizli müşteri at  09:30:00

Gizli Müşterinin Portresi
 

“Gizli müşteri” işlerini inceledikten sonra, işverenlerin yaş kısıtlaması belirtmediğini, spesifik bir eğitim seviyesi gerektirmediğini  ve cinsiyetin önemsiz olduğunu görebilirsiniz. Pazarlama şirketleri, anketlerden veri tabanını oluşturur ve sonra müşterisi olan şirketin belirttiği gerekliliklerle uyumlu olan bir gizli müşteri seçer. Yine de pratikte, profesyonel bir “Gizli Müşteri”nin portesi şuna benzer: 25 - 45 yaş arasında çalışma deneyimi olan, yüksek öğrenim görmüş ve sürekli gelir elde eden insanlar. Belirli bir alanda tecrübeli olan adayların değeri daha çok bilinir ve daha yüksek ödeme alırlar.   
Gizli müşteri pozisyonunda iş alma şansını artırmak için şunları yapmalısınız:
      Satın alma ve satış  alanında bilgi sahibi olma (iş arayan için avantaj, bu alanlardaki deneyimdir);
      Mobil olmak (kişisel araba daha tercih edilir);
      Derli toplu, muntazam bir görüntüye sahip olmak;
      Psikoloji hakkında az da olsa bilgi sahibi olmak;
      Kendi bilgisayarının olması;
      Gözlemci olma, dakiklik, iletişim kabiliyeti, sorumluluk taşıma (pazarlama araştırmasının verimliliğini artırma) gibi kişisel niteliklere sahip olmak.
Pazarlama şirketleri ile iş yaparken, eğtim almalarını ve testleri geçmelerini isteyin.
 
Ödeme ve işe alım

Gizli müşteri, genelde perakende satış yerlerini (hizmet sağlayıcıları) ziyaret eder, burada hizmet / ürün satın alır. Bu ziyaretler vasıtasıyla, kadronun kabul edilmiş hizmet standartlarıyla, iş tanımlarıyla, iade politikası vb. konularla uyumlu olup olmadığını anlarsınız. Gizli müşteri, çoğunlukla bir ses kaydı alarak veya video’ya çekerek satın alınmış bir ürün veya hizmet için geri ödeme talep eden çelişkili bir  müşteriyi oynar. Mağazayı ziyaret ettikten sonra, personel davranışı üzerine objektif bir değerlendirme yapacağınız özel bir formu doldurarak rapor vermek, zorunluluktur.
Gizli müşteri, başka yollarla da kontroller yapabilir. Ticari alanın organizasyonunu değerlendirmek için; bazen telefon aramasıyla, e-posta göndererek veya mekanı satın alma yapmadan ziyaret ederek kontrol etmesi gerekir. Bunların hepsi müşterinin belirli objektiflerine bağlıdır.
Gizli müşteri pozisyonu, düzenli bir aylık maaş sağlamaz ve esnek programa göre değişkenlik gösterir. Uygun bir zamanda, sadece satış noktasına bir ziyaret gerçekleştirmek için para alırsınız (e-posta göndermek, telefon etmek, vs…). Bazen böyle kontroller bir gün içinde birkaç kere gerçekleştirilir, ve bir sonraki iş için bazen bir hafta veya bir ay bile beklemeniz gerekebilir. Buna göre, gizli müşteri birincil kazanç kaynağı olarak uygun değildir, fakat bu pozisyon mevcut işinizin yanında ilginç bir ek iş olacaktır.
 
Yazar: Kağan Soyubol, 4Service Group Türkiye Direktörü

0 yorum:

Proudly Powered by Blogger.