Şirketler her ne kadar müşteri
odaklı olmaya çalışsalar da aynı derecede önem vermeleri gereken konulardan
birisi de çalışanlarının memnuniyetidir. Kullanılan teknoloji, alınan kararlar,
şubelerinizin tasarımı ne kadar iyi olursa olsun müşterileriniz ile en sıcak
teması kuranlar çalışanlarınızdır ve çalışanlar ve müşterilerin memnuniyet
seviyesi birbirine paralel ve denk olmadığı sürece memnuniyet seviyesi düşün
olan yükseği de kendisine çeker.
Çalıştığı şirketten, yönetimden, görevinden vs
memnun olmayan çalışanlar genellikle işlerini değiştirirler, bundan daha kötü
olanı ise bu şekilde çalışmaya devam etmelerdir.
Memnun çalışanlar
· Sizinle daha uzun süre
çalışılar
· İşlerini ve
firmalarını geliştirmeye daha fazla önem verirler
· İş ile ilgili daha
uzun süreli çalışmalar yaparlar
· Çalışma arkadaşlarının
da memnuniyet seviyesini arttırırlar
· Kurallara daha fazla
uyum sağlarlar
· İşlerinin kalitesine
daha fazla özen gösterirler
· Daha üretken olurlar
Çalışan memnuniyet seviyesinin düşük olması
şirketler için ciddi bir maliyettir. Memnun olmadığı için işinden ayrılan
çalışanlar kendileri ile birlikte şunları da götürür:
· O güne kadar kendisi
için yapmış olduğunuz çalışmalar
· Ayrılırken aldığı
tazminatlar
· Aldığı eğitimler,
öğrendikleri ve size öğretebilecekleri
· Kendisinin de dahil
olmuş olduğu ve halen yürüttüğü projelerin yarım kalması
· Yerine alınacak
kişinin seçme-yerleştirme, oryantasyon çalışmaları
· Yerine alınacak
kişinin şirket ortamına alışması için gereken çalışmalar
Bu listeler daha da uzayabilir, çünkü bir
çalışanın işten ayrılması tam olarak somutlaştırılamayacak pek çok maliyeti de
beraberinde getirir. Örneğin, o ayrılan çalışanın bir arkadaşı da onunla
birlikte ayrılabilir veya memnuniyetsiz olduğu için çevresine yaydığı negatif
mesajlar pek çok çalışanı da işinden soğutabilir.
Somut verileri için Business Research Lab
tarafından yapılan araştırmayı inceleyebiliriz. Buna göre 500 çalışanı olan bir
firmanın çevrim oranını sadece %1 oranında iyileştirerek yılda kazanacağı para
43000 USD’dır.
Adım 1: Hedeflerinizin ve Bunlara Uygun Yöntemlerin Belirlenmesi
Çalışan Memnuniyet araştırması sonucunda ölçmek istediğiniz memnuniyet
kriterlerini çalışmanın başında belirlemiş olmalısınız. Her ne kadar
kullanılabilecek pek çok hazır form bulunsa da çalışmanın size özel tasarlanmış
olması kullanılabilir sonuçların elde edilmesi için önemlidir.
Çalışmaya katılacak çalışanların kimliklerinin gizli olup olmamasının çeşitli avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır. Hedeflerinize en uygun yöntemi belirleyebilmek için bu özelliklere dikkat etmelisiniz. Çalışan isimlerinin formlara yazılması durumunda sonuçlar hakkında çalışanlar ile detaylı mülakatlar yapılarak daha etkin sonuçlara ulaşmak mümkündür. Ancak pek çok çalışan ismini yazdığı formlarda memnun olmadığı kriterlerden bahsederken yeterince dürüst olmamaktadır.
Yapılacak çalışmayı profesyonel bir firmadan destek alarak yapmak hem çalışanların daha rahat olmasını hem de sonuçların daha etkin bir şekilde değerlendirilmesini sağlayacaktır.
Çalışanların anketi doldururken rahat olmalarının sağlanması önemlidir. Çalışma ortamından izole edilmiş bir toplantı salonunda kağıtta hazırlanmış anket formları çalışanlara doldurtulabileceği gibi anket internet sitelerinden de doldurtulabilir.
PlusValue, tercihinize göre kendi sitesi veya sizin sitenizi kullanarak çalışanlarınızın diledikleri zaman anketi doldurmasına olanak sağlıyor.
Çalışmaya katılacak çalışanların kimliklerinin gizli olup olmamasının çeşitli avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır. Hedeflerinize en uygun yöntemi belirleyebilmek için bu özelliklere dikkat etmelisiniz. Çalışan isimlerinin formlara yazılması durumunda sonuçlar hakkında çalışanlar ile detaylı mülakatlar yapılarak daha etkin sonuçlara ulaşmak mümkündür. Ancak pek çok çalışan ismini yazdığı formlarda memnun olmadığı kriterlerden bahsederken yeterince dürüst olmamaktadır.
Yapılacak çalışmayı profesyonel bir firmadan destek alarak yapmak hem çalışanların daha rahat olmasını hem de sonuçların daha etkin bir şekilde değerlendirilmesini sağlayacaktır.
Çalışanların anketi doldururken rahat olmalarının sağlanması önemlidir. Çalışma ortamından izole edilmiş bir toplantı salonunda kağıtta hazırlanmış anket formları çalışanlara doldurtulabileceği gibi anket internet sitelerinden de doldurtulabilir.
PlusValue, tercihinize göre kendi sitesi veya sizin sitenizi kullanarak çalışanlarınızın diledikleri zaman anketi doldurmasına olanak sağlıyor.
Adım 2: Soru Formlarının Hazırlanması
Çalışanlar, bir şirkette çalışmaya başlamak ya da devam etmek kararını
alırken aşağıdaki ana başlıkları değerlendirmektedir:
Ayrıca, çalışanların bulunduğu departmanlar, şirketinizde çalışma süreleri gibi demografik bilgilerinin alınması daha detaylı incelemelerin yapılmasına fırsat verir.
Hazırlanacak soru formunun, çalışanların kişisel önerilerini maksimum seviyede sunmalarına imkan verecek şekilde tasarlanması önemlidir.
- Firma Kültürü-Kalite Bilinci
- İletişim
- Kariyer Fırsatları-Hedefler
- Takdir ve Ödüllendirme
- Takım Çalışması ve İşbirliği
- Müşterilere Yaklaşım-İletişim
- Çevresel-Fiziksel şartlar
- Liderler-Yönetim
Ayrıca, çalışanların bulunduğu departmanlar, şirketinizde çalışma süreleri gibi demografik bilgilerinin alınması daha detaylı incelemelerin yapılmasına fırsat verir.
Hazırlanacak soru formunun, çalışanların kişisel önerilerini maksimum seviyede sunmalarına imkan verecek şekilde tasarlanması önemlidir.
Adım 3: Verilerin Toplanması ve Analizi
Çalışmanın verilerinin elektronik (bilgisayar) ortamına aktarılıp
değerlendirilmesi en etkin ve en yaygın kullanılan yöntemdir.
Kriterler arası ilişkilerin bulunması, ayrıca, geçmiş dönemlere ait veriler güncel çalışmalar ile kıyaslanarak daha geniş raporlar elde edilebilir.
Kaynak: http://www.plusvalue.net/Adim_Adim_Calisan_Memnuniyeti_Arastirmasi/
Kriterler arası ilişkilerin bulunması, ayrıca, geçmiş dönemlere ait veriler güncel çalışmalar ile kıyaslanarak daha geniş raporlar elde edilebilir.
Kaynak: http://www.plusvalue.net/Adim_Adim_Calisan_Memnuniyeti_Arastirmasi/
0 yorum: