1. İşletme dahilinde
etkin ve güvenilir bir bilgi akışının sağlanması,
2. Kriz yönetim
planında öngörülen her krize hitap edebilecek bir iletişim planının
geliştirilmesi,
3. Durumun asla hafife
alınmaması, planlarda oynama olabileceğinin ve insani endişelerin giderilmesi
gerektiğinin kabul edilmesi,
4. Kriz iletişim planının
sürekli güncel tutulması,
5. Kriz anında irtibata
geçilecek kişilerin güncel listesinin hazır bulundurulması,
6. Personel için bir
iletişim çizelgesinin hazırlanması ve dağıtılması,
7. Basın merkezinin
kurulması ve basın toplantıları için bir mekanın ayrılması,
8. Firmanın tek yetkili
bilgi kaynağı haline getirilmesi ve krizle ilgili açıklanabilecek her şeyde
ivedilikle açıklama yapılması,
9. Şirket sözcüsünün
eğitimi,
10. İşletmenin tüm
birimleri ve hedef kitleleri ile ilgili tüm bilgilerin el altında tutulması,
11. Kriz anında
kullanılacak medya ve tekniklerin belirlenmesi, gerekli hazırlıkların
yapılması,
12. Tüm iletişimi
yönetecek halkla ilişkiler yöneticisine mutlaka kriz yönetim ekibinde yer
verilmesi,
13. Santral
görevlilerin eğitimi ve acil telefon hatlarının belirlenip duyurulması,
14. Hikayenin açıkça,
dürüstçe anlatılması, açıklanmayacak şeylerin sebebinin ve ne zaman bilgi
verilebileceğinin bildirilmesi ve açıklanan her şeyin kanıtlanabilecek durumda
olması,
15. Kusur varsa açık
yüreklilikle belirtilmesi, ancak yoksa suçsuzluğun kanıtlanması için her yola
başvurulması,
16. Durumu açıklarken
krizin etkilerinden kurtulup normal seyre dönülmesi için yapılanların ve
yapılacakların açıklanması,
17. Alınan kararların
öncelikle personele iletilerek içte huzursuzluk çıkmasına mutlaka engel
olunması, grup ruhu yaratılması,
18. Durumun
abartılmaması,
19. Kriz planına
uyulması, şirket misyonunun ve ana hedeflerin unutulmaması,
20. Mesajların açık,
dürüst, samimi, tarafsız, şefkatli, yapıcı ve kolay anlaşılabilir olması,
21. Şirket içi ve dışı
iletişim kanallarının sürekli açık tutulması, problemlerin görmezden
gelinmemesi,
22. Kriz yönetim
ekibinin basın merkezine güvenmesi ve krizi kontrol altına almak için her
adımdan haberdar etmesi,
23. Basın merkezinin 24
saat hizmet vermesi ve gerekli personelin eğitilip hazır bulundurulması,
24. Tüm iletişim
sürecinde dürüst, sempatik, açık, kolay ulaşılabilir, tarafsız, yapıcı ve doğru
zamanlı olunması, kayıtsız ve saldırgan bir tutum takınılmaması,
25. Durumdan duyulan
üzüntünün belirtilerek kişilerin her zaman maddi varlıkların önünde tutulması
gerekir.
Hitay BARAN
0 yorum: