GİRİŞ
“Hükümet vatandaşı dinlemeye istekli olmalı, karar alır ve bu kararı hayata geçirirken vatandaşların ihtiyaç ve değerlerini gözetmelidir. Bu sebepledir ki, vatandaşların kaygılarını anlamaya yönelik yeni yollar keşfetmek elzemdir. Halkın, kendisi ve gelecekteki nesilleri için daha iyi bir yaşam sağlama yönündeki kaygılarına cevap verilmelidir.”
Günümüzde kamu yaşamını doğrudan etkileyen en önemli konulardan biri, vatandaş ile hükümet arasındaki ilişkinin yıpranmasıdır. Hükümete duyulan güven azaldıkça, kamu kuruluşlarının etkili yönetim kabiliyeti de zayıflamaktadır. Politika oluşturma süreci, birbirinden farklı çok çeşitli talep ve çıkarların mevcut olduğu bir ortamda giderek daha da karmaşık bir yapıya bürünmektedir. Sağlam polikalar, bu politikaları etkin ve etkili şekilde hayata geçirecek kurumsal kapasite olmaksızın kafi gelmemekte, vatandaş desteği olmadan bu politikaları yürütmenin imkansız olduğu gerçeğinin farkına varılmaktadır. Modern bilgi ve iletişim teknolojileri farklı gruplara seslerini duyurma fırsatı verirken, vatandaşların, ihtiyaçların daha az maliyetle ve daha iyi karşılanmasına yönelik şeffaf ve hesap verebilen kamu hizmeti talepleri de hızla büyümektedir. Bu sebeple hükümetler, vatandaş talep ve ihtiyaçlarına cevap verme yönünde her geçen gün daha da artan baskılarla karşılaşmaktadır. Söz konusu baskılar ağırlıklı olarak; yönetim tarafından bilgilendirilme ve iletilen bilgileri anlama, kamu politikaları ve hizmetlerin sunumu ile ilgili karar alma süreçlerine katılma ve bu süreçte belirleyici olma, ihtiyaçlara uygun kamu hizmetlerinden yararlanma ve kalitemaliyet unsurları dikkate alınarak seçim şansına sahip olma şeklindeki taleplerden kaynaklanmaktadır.
Hali hazırda pek çok ülkede karşılaşılan ya da daha önce yaşanmış olan bu olumsuz durumu ortadan kaldırabilmek için hükümetler, güveni yeniden tesis etmededaha aktif rol üstlenmekte; özellikle dürüstlük ve etik değerler ile duyarlı bir başka deyişle ‘cevap verebilen yönetim’ ilkesi üzerinde yoğunlaşarak başarı sağlamaya çalışmaktadır. Müzakereler, hizmet standartları, performans ölçümü, kalite yönetimi ve bilgi teknolojisinin kullanımı gibi performansı ve vatandaşlara karşı duyarlılığı artıracak bir dizi bütünsel yaklaşım benimsenerek ve kamu yöneticileri için yeni roller tanımlanarak bu tür baskıların ortadan kaldırılması amaçlanmaktadır.
2
17 Eylül 2013 Salı
CEVAP VEREBİLİRLİK VE İYİ YÖNETİŞİM
by karamanni |  at 09:54:00
Proudly Powered by Blogger.
0 yorum: