Tamamlanmış herhangi bir sistem, bileşenlerine ayrılabilir, ve onun öğeleri de daha küçük parçalara ayrılabilir. Böyle bir yaklaşım, bireysel parçaların tüm mekanizmayı çalışmaya nasıl "zorlayabileceğini" tam olarak anlatmayı vaat eder. Hizmet de standartlardan, yönetmeliklerden ve tamamlayıcı parçalardan oluşan bir mekanizmadır. Sadece iyi bir hizmetin temel ilkelerini sağlamak değil, daha fazla değerlendirilmesi de önemlidir. Hizmet kalitesinin takip edilmesi, gelecekteki gelişmelerini önemli ölçüde etkiler. Hata yapmamak için, hizmet kalitesini değerlendirecek şirketi seçerken müşterinin sadece beş kuralı bilmesi gereklidir.
Gizli
Alışverişin itibarını kim zayıflatıyor?
Basit
bir örnek verelim: oldukça büyük bir müşterimiz vardı ve aniden bizi bıraktı.
Sonra bir anda geri döndü. Hizmet kalitesini değerlendirecek bir şirket seçmek
kolay değildir. Bu tür hizmetleri sunan birçok hizmet sağlayıcı, akla gelebilen
ve gelemeyen tüm standartları ihlal etmektedir. Bundan dolayı müşterilerini
kaybederler ve hizmet kalitesinin takibi ve değerlendirilmesine ilişkin tüm
programın itibarını zayıflatırlar.
Bu
global "dedikodu", herkese zarar verir; diğer uygun şirketlere
(hizmet sağlayıcıları) ve normal değerlendirmeyi kabul etmeyen müşterilere de… Böylece,
durumu iyileştirmek adına bir sonuca varılamaz.
Hizmeti
değerlendirmenin birçok yolu vardır, ancak en popüler olanı Gizli Alışveriştir.
Perakendecilerin yarısı ve büyük şirketler bu yöntemi kullanıyor.
Son
zamanlarda, Net Destekçi Oranı da (NPS) eşit derecede değerli hale geliyor. Bu,
müşterilerin satın alma ve davranışsal tatminine ilişkin bir ankettir. Trendler
gösteriyor ki; şirketler giderek diğer tekniklerden vazgeçiyor (örn: odak grupları kullanarak
yapılan kalitatif araştırma, müşteri kulüpleri ve Gizli Alışveriş). Bu durumda
NPS, onlar için mükemmel bir araç gibi gözüküyor ve Gizli Alışveriş yönteminin
artık çok da kullanılmayacağı anlaşılıyor. Burada anahtar kelime “gözüküyor";
çünkü aslında NPS, karmaşık araçlarda kullanıldığında kendini daha iyi ortaya
koyar. Ayrılmakta olan müşterimizin deneyimine kafa yorduğumuzda, yeni
standartlar oluşturmak, müşteri şirketlere ve bu hizmeti sağlayacak şirketlere
Gizli Müşteri teknolojisini nasıl uygulayacaklarını öğretmek gerektiği açıkça görülüyor.
Gizli
Alışveriş, insanlardan dolayı reddediliyor
Paradoksal
olarak, şirketlerin Gizli Alışveriş tekniğini yürütmeyi reddetmesinin ana
nedenlerinden biri, gizli müşterilerdir. İnsan faktörü ve düşük kaliteli veri,
sonuçlara olan güvensizliğin ve yöntemi reddetmenin nedenidir. Gizli Alışveriş oldukça
zor bir araçtır; yani uygulanması için zorlu standartlar ve yönetmelikler, yöntemin
etkili olması için şarttır. Buna göre, uyulması gereken ilk 5 kuralı şöyle sıralayabiliriz:
1. Misyon: Gizli müşteriler.
Zor seçim
Hizmeti sağlayan şirket için, gizli müşterilerin elekten geçirilmesi
zorunlu olmalıdır. Gizli müşteri, bir profesyonel değil, amatör bir kullanıcıdır.
İyi gizli müşteriler, hizmete karşı aşırı duyarlı olan ve deneyimlerini paylaşmaya
istekli olan kişilerdir. Bu kurala istisna olan ise, sadece bireysel alışveriş yapan
kişilerdir. Örneğin; otelin çok fonksiyonlu hizmet biçimi, müşterinin bir uzman
olabileceğini varsayar.
2. Dönüşüm = anonimlik ve
yeni bir görünüm
Değerlendirmeyi Gizli Alşverişin tüm standartlarına uygun olarak yapmak
için, gizli müşterilerin sırayla denetim yapmaları gerekir. Gizli müşteri, her
3 - 6 ayda bir defadan fazla belirli projede
yer almamalıdır. Eğer zincire, bir günde binlerce ziyaretçi geliyorsa,
gizli müşteri 3 ayda bir kere gelebilir ve eğer şubeye 3 müşteri civarında
ziyaretçi geliyorsa, gizli müşteri bir yıl içinde bir daha ziyaret etmemelidir.
Dönüşüm, tarafsızlığı, yeni görünümü ve tanınmamayı sağlar. İlkesiz şirketler -
hizmet sağlayıcılar bazen aynı gizli müşterileri yakın zamanlı kullanır, ama
daha fazla uzman da kullanır. Bu, şirketin standartlarına değil kendi kişisel görüşlerine
dayanır.
3. Hizmet için mücadele
etmeli ve bunu hızlı yapmalısınız
Müşteriye hızlı bir geri bildirim vermek, gizli müşterinin işini
kaliteli bir şekilde yaptığının ve
programın genel olarak kaliteli olduğunun göstergesidir. ABD'de, Batı Avrupa
pazarlarında hizmet sağlayıcı şirketler, bilgi sağlamak için son teslim tarihi
konusunda rekabet ederler. Gizli Alışveriş programını uygulayan şirketin, sonuçları
hızlı bir şekilde ve profesyonel yazılım aracılığıyla alması önemlidir. Aynı zamanda,
uygun bir biçimde, (örn: anketi okumak ve temel analitiği anlamak) depolanmaları
da gereklidir.
4. Önce dene, sonra güven
Birçok
hizmet sağlayıcı şirket, her ankete bir dizi zorunlu artefaktları (ziyaret kanıtı:
ses kaydı, fiş, fotoğraf) eklemenin bir standart olmamasının sıkıntısını çeker.
Modern teknoloji koşullarında, bu tür artefaktlar küçük bir kasabada bile
herhangi bir gizli müşteri tarafından uzun süredir toplanabiliyor. Tüm
destekleyici belgeler, kontrolün önemli unsurlarıdır; çünkü insan faktörü söz
konusudur ve hatalar olabilir. Bir hizmet sağlayıcı şirket seçerken, dikkatli
olduğunuza emin olun. Bu tür artefaktlar sunmanın diğer bir avantajı, onları çalışanlara
sunma ve programa olan güvenlerini artırma fırsatı sağlamasıdır.
5. Bir karede kontrol
Gizli
Müşteri program kalitesinin önemli bir bileşeni, gizli müşteriler tarafından sağlanan
bilgileri, uzmanların doğrulamasıdır. Süreç, doğrulama (düzeltme okuması)
olarak adlandırılır. Onaylama yapılırken bazı anketler hatalı doldurulabilir.
Deneyimlerimiz (dünyanın en büyük ajanslarından biri olarak), bu hata yüzdesinin
1'den 6-7'lere geldiğini göstermektedir. Bir veya iki kez doğrulama, ajansların
çalışmalarında vazgeçilmez bir ilkedir. Müşteri, bu sürecin potansiyel şirkette
bulunup bulunmadığına dikkat etmelidir. Bu, müşteri olan şirketi (personele
kadar ulaşabilen ve programın güvenilirliğini zayıflatan) beklenmedik ve hoş olmayan
sürprizlerden, hatta kusurlu anketlerden kurtarır.
Hizmet
kalitesi: geliştirmek için atılacak adımlar
Gizli
Alışveriş programının zorunlu standartlarını oluşturmak çok önemlidir. Tam da
bu şartlar altında; program, düzenli takip için vazgeçilmez bir araç haline
gelir. Eğer yukarıdaki bileşenler, tek bir Gizli Alışveriş programına katılırsa,
müşteri şirket, iş standartlarının sitelerde ve şubelerde nasıl yerine
getirildiğiyle alakalı kalitatif olarak düzenli bir geri bildirim alır.
Eğer
bir şirket, düzenli olarak geri bildirim almak, hizmetini geliştirmek, tipik tüketicilerine
dair yüksek kalitede bilgi almak istiyorsa; Gizli Alışveriş programını dikkatli
bir şekilde uygulamalı ve iş ortağını özenle seçmelidir.
Eğer
bu basit kurallara uyarsanız, Gizli Alışveriş, NPS ölçümü ve kalite çalışmaları
gibi diğer enstrümanlarla birlikte hizmetinizi % 9 - 15 oranında geliştirebilirsiniz.
Bunun somut sonuçları; müşteri sadakati, şikayet sayısında azalma, şirketteki işlem
performansının artışı ve finansal sonuçlar üzerindeki etkisidir (fiş boyutunun
uzaması ve düzenli müşteri haline gelme).
https://4service-group.com/tr/
0 yorum: